۰ نفر

سفر ظریف به مسکو و بروکسل

۲۰ دی ۱۳۹۶، ۷:۵۲
کد خبر: 243665
سفر ظریف به مسکو و بروکسل

سخنگوی وزارت خارجه ایران از سفر ظریف به مسکو و بروکسل و رایزنی درباره برجام با لاوروف همتای روس، موگرینی و وزرای خارجه سه کشور اروپایی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر ظریف به مسکو و بروکسل خبر داد و اظهار داشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی های مستمر وزرای امور خارجه روسیه و ایران بویژه در خصوص برجام امروز (چهارشنبه) به مسکو سفر می کند.

وی افزود: ظریف همچنین روز پنجشنبه بنا به دعوت خانم فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بلژیک می رود و در بروکسل به همراه وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس آخرین تحولات مربوط به برجام را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار خواهند داد.

 بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره دعوت موگرینی از ظریف برای برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه 3 کشور اروپایی (انگلستان، آلمان و فرانسه) که برخی رسانه‌ها آن را گفت‌وگو درباره اوضاع داخلی ایران عنوان کرده بودند، خاطرنشان کرد: آنچه که در برخی رسانه‌های وابسته رژیم صهیونیستی و به عمد و با اهداف مشخص در این خصوص مطرح شد قلب واقعیت و دروغ بود، ما با اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی روابط سازنده و مستمری داریم و دیالوگ، تماس و گفت‌وگو با آنها به طور مرتب وجود دارد.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی زمانی که می‌تواند در حوزه برجام و مسئله برجام در 22 دی‌ماه (13 ژانویه) اتفاق بیفتد، خانم موگرینی از آقای ظریف و 3 وزیر اروپایی برای برگزاری نشستی پیرامون برجام و آنچه که می‌تواند اتفاق بیفتد، دعوت کرده تا صحبت و رایزنی‌های لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: این نشست در روزهای پایانی هفته جاری در مقر اتحادیه اروپا و در دفتر خانم موگرینی در بروکسل برگزار خواهد شد و مرتبط کردن این نشست با مسائل داخلی ایران و ربط آن با این سفر که منابع آن مشخص است و با اهداف کینه‌توزانه صورت گرفته است،درست نیست.

قاسمی تصریح کرد: موضوع صرفاً در خصوص برجام و مرتبط با برجام و مذاکره با اروپا در این خصوص خواهد بود. ما قطعاً در تماس‌هایی که با اروپایی‌ها خواهیم داشت می‌توانیم در مورد مسائل مختلف از جمله خلیج فارس و ... از فرصت استفاده کرده و در این خصوص صحبت کنیم. در این گفت‌وگوها می‌تواند خیلی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شود، ولی بحث اساسی و فلسفه دعوت و نشست، برجام خواهد بود.