۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد؛

ضرورت ائتلاف اقتصادی برای توسعه امنیت در منطقه

۱۸ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۵۹
کد خبر: 243296
ضرورت ائتلاف اقتصادی برای توسعه امنیت در منطقه

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: امروز ائتلاف اقتصادی برای توسعه امنیت یک ضرورت است که باید مورد توجه همه کشورها قرار بگیرد.

محمد خزایی روز دوشنبه در نشست تخصص در کنفرانس امنیتی تهران با موضوع نقش تحولات اقتصادی در امنیت غرب آسیا افزود: مساله امنیت اقتصادی و امنیت سیاسی، توسعه اقتصادی و همکاری های دو جانبه و چند جانبه در سطح جهان به خصوص در منطقه غرب آسیا و تاثیرات متقابل روابط اقتصادی در توسعه منطقه از مسایل مهم امروز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، خزایی ادامه داد: بدون تردید همکاری اقتصادی، داشتن منافع مشترک اقتصادی می تواند در ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در منطقه نقش مهمی را ایفا کند.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: در اهداف تعیین شده بین المللی توجه به توسعه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته و اهداف مشخصی برای آن تعریف شده است که تمامی سازمان های بین المللی انتظار داشتند کشورها به شاخص ها در توسعه اقتصادی دست یابند.

خزایی افزود: همکاری های نزدیک اقتصادی در زمینه های مختلف اعم از بانکی، پولی، تجاری و خدمات فنی و مهندسی در افزایش بهره مندی همه کنشگران منطقه ای موثر است.

وی تاکید کرد: باید یک همکاری مشترک چند جانبه در منطقه غرب آسیا بین کشورها برای ایجاد چارچوب هایی برای همکاری های اقتصادی در جهت مبارزه با تروریسم و تبیین قوانین و مقررات برای رشد اقتصادی صورت بگیرد که متاسفانه این همکاری در حال حاضر وجود ندارد.

خزایی همچنین به موضوع ائتلاف اقتصادی برای توسعه امنیت اشاره کرد و گفت: ضروری است که کشورهای منطقه اقدام به یک ائتلاف اقتصادی در جهت همکاری دو جانبه و چند جانبه در همه زمینه ها داشته باشند.

وی با اشاره به نقش ایران در ثبات و امنیت منطقه افزود: ایران می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و همکاری های امنیتی در منطقه داشته باشد.