۰ نفر

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده پاییز

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۵۵
کد خبر: 242154
آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده پاییز

معاون سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: شانزدهم دی ماه آخرین فرصت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مودیان مالیاتی برای دوره سه ماهه پاییز امسال است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «محمد مسیحی» گفت: مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق تارنمای عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده ارایه و مالیات و عوارض ابرازی را پرداخت کنند.

به گفته وی، با توجه به اینکه آخرین روز مهلت تسلیم اظهارنامه دوره سوم (پاییز) امسال مصادف با روز جمعه بوده و تعطیل رسمی است، بنابراین شنبه بعد از آن (شانزدهم دی ماه) آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه این دوره خواهد بود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: مودیان مالیاتی برای برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر اقدام کنند.

مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات چند مرحله‌ای است که در مراحل مختلف زنجیره واردات، تولید و توزیع براساس درصدی از ارزش افزوده کالاهای فروخته شده یا خدمات ارائه شده در هر مرحله اخذ می‌شود اما مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیره واردات- تولید- توزیع به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال می‌یابد تا توسط مصرف‌ کننده نهایی پرداخت شود.

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که همه عرضه‌ کنندگان کالاها و خدمات (مودیان این نظام مالیاتی) باید علاوه بر بهای کالا یا خدمت عرضه‌ شده، به‌ صورت درصدی از بهای فروش کالاها یا خدمات، در زمان فروش از خریداران اخذ و به‌ صورت دوره‌ای (فصلی) به سازمان امور مالیاتی کشور واریز کند.

تارنمای عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR در دسترس است.