۰ نفر

ربیعی:جهت‌گیری‌ها پاسخگویی به خواسته‌های مردم است

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۹:۴۷
کد خبر: 241992
ربیعی:جهت‌گیری‌ها پاسخگویی به خواسته‌های مردم است

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انتقاد ، اعتراض و مطالبه گری را حق مردم دانست و گفت : جهت گیری برنامه های دولت نیز حرکت به سمت پاسخگویی به نیازهای و خواسته های مردم است .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین ،علی ربیعی در یادواره ۴۳ شهید سرافراز روستای ' ازباران ' فریدونکنار در استان مازندران افزود : دشمنانی که در وقایع اخیر ذوق زده شده اند باید بدانند که اینهائی که اعتراض دارند ، بچه های خود ما هستند و همین ها به آنان اجازه شطنت و تحقق توطئه هایشان را نخواهند داد .

وی با تاکید بر این که ' ما به خواسته های منطقی مردممان احترام می گذاریم ' افزود : دولت و مسئولان کشور به خواسته های مردم گوش می دهند و تمام تلاششان را به کار خواهند گرفت تا آنها را محقق کنند.

ربیعی وضعیت اقتصادی کشور را با وجود فشارهای وارده در سال های گذشته و تحریم های دشمنان در شرایط کنونی خوب توصیف کرد و گفت : شاخص های اقتصادی در یک منحنی خوب در حال حرکت است و به طور طبیعی هر تحول اقتصادی دو تا سه سال زمان نیاز دارد تا آثارش برای همگان مشخص شود .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دلیل ذوق زدگی دشمنان در پی ناآرامی های اخیر را شکست آنان در جاهای دیگر دانست و اظهار داشت : شکست این کشورها از جمله آمریکا در سیاست های منطقه ای و موضوع برجام که حتی اروپا هم حاضر به همراهی با آن کشور نشد سبب شد تا آنان در تلاش برای سواستفاده از قضایای اخیر ذوق زده شوند.

وی همچنین امنیت و انسجام اجتماعی موجود در ایران را مایه حسادت دشمنان دانست و افزود : به همین دلیل نیز آنان در قضایای اخیر تمام تلاششان را به کار گرفته اند تا انسجام اجتماعی جامعه ما را که یکی از ارکان مهم امنیت کشور است به چالش بکشند.

ربیعی انسجام اجتماعی موجود در ایران را ناشی از دمکراسی و صندوق های رای دانست و گفت : امروز کشورهای کوچکی که در تمام دوران تاریخشان حتی یک صندوق رای به خود ندیده اند ، به دست و پا افتاده اند تا انسجام داخلی ما را که راه بی بدیل رشد و توسعه کشور است به خطر بیندازند.

وی به تجارب مختلفی که جمهوری اسلامی ایران در حدود چهار دهه گذشته پشت سر گذاشت ، اشاره کرد و با تاکید بر این که آمریکا و دیگر دشمنان ایران و ایرانی را بدرستی نشناخته اند ، خطاب به رئیس جمهوری آمریکا افزود : نصیحت من به رئیس جمهور کاسبکار آمریکا این است که برای شناخت ایران و ایرانی با بوش پدر و پسر ، با کارتر و با مشاوران ریگان روسای جمهوری سابق مشورت کند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که مردم ایران شهادت را به مثابه یک تفکر و روش زیست دنبال می کنند ، اظهار داشت : به طور قطع در قضایای اخیر همه ما مسئولیم و کوتاهی کردیم و بذر ناامیدی پاشیدیم و درست عمل نکردیم .

وی راه برون رفت از خطرات و تهدیدات را حفظ روحیه شهادت طلبی و بازآفرینی و احیای منش و روش شهیدان دانست و افزود : ما به عنوان مسئولان جامعه از این موضوع غافل شدیم و اسطوره های خود را تکرار نکردیم .

ربیعی یکی از راههای تکرار روش و منش شهدا را به عنوان اسطوره های جامعه برپائی یادواره های شهدا دانست و گفت :

این یادواره ها باعث می شود تا قدرت و مکنت به ارزش تبدیل نشود و انسان ها با آشنائی با سیره شهدا به یاد بیاورد که چگونه در این جامعه زمانی اسطوره هائی بودند که از بدنشان در میدان مین پلی می ساختند تا دیگران از آن عبور کنند نه این که امروز عده ای از شانه دیگران پلی برای رسیدن به قدرت و ثروت استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که گرامیداشت شهدا فقط به خاطر تکریم خانواده های شهدا نیست ، افزود : گرامیداشت شهدا و برگزاری یادواره شهدا یک نقش فرهنگی دارد که سبب انسجام اجتماعی می شود و روحیه ایثار و فداکاری را گسترش می دهد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تحکیم و تثبیت روحیه ملی را از دیگر کارکردهای برگزاری یادواره های شهدا دانست و تاکید کرد : امروز قدرت ملی ما روحیه ملی ماست و اگر روحیه یک ملت صفر باشد در هر چیزی جمع شود همان صفر است و برای این که روحیه ملی ما تقویت شود نیازمند احیا و تکرار اسطوره هائی هستیم که روحیه ایثارگری و فداکاری را بین النسلی انتقال دهند و شهدای ما به عنوان اسطوره های ما می توانند بخوبی این نقش را ایفا کنند.