۰ نفر

نیاز به ۲۱۰میلیون یورو برای لایروبی اروند

۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۱۸
کد خبر: 241392
نیاز به ۲۱۰میلیون یورو برای لایروبی اروند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: لایروبی ۳۵ میلیون مترمکعب رودخانه اروند، نیازمند ۲۱۰ میلیون یورو منابع مالی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، هادی حق شناس افزود: سازمان بنادر و دریانوردی بخشی از این هزینه را از محل منابع خود می‌تواند تأمین کند ولی به حمایت و کمک دولت همچنان نیاز دارد.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: توسعه تجارت، سفر و گردشگری دریایی در منطقه مستلزم توجه به رودخانه‌های اروند و کارون است.

وی با بیان این که سازمان بنادر و دریانوردی اولین سازمان‌ بود که پس از پایان جنگ تحمیلی، بازسازی بندرخرمشهر را آغاز کرد، گفت: تمام اسکله‌های قدیمی بندرخرمشهر توسط این سازمان بازسازی و نوسازی شده و در حال حاضر یک ترمینال مجهز و بی‌ نظیر کانتینری نیز در این بندر در حال ساخت است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص لایروبی اروندرود گفت: برای آغاز لایروبی در این رودخانه مشکلی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی وجود ندارد و بعضی از مسائل به طرف عراقی مربوط می‌شود که در صورت انجام هماهنگی‌های لازم توسط وزارت امور خارجه، لایروبی در رودخانه اروند آغاز می شود.

به گفته حق‌شناس، رودخانه اروندرود با حجم 35 میلیون مترمکعب لایروبی به هزینه 210 میلیون یورویی نیاز دارد و سازمان بنادر بخشی از این هزینه را می تواند از منابع خود تامین کند.

حق‌شناس در خصوص اقدامات سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی گفت: این سازمان طی 10 سال گذشته در زمینه گردشگری دریایی و مسافری تلاش بسیاری از جمله اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده و تشویق بانک‌ها برای ساخت شناورهای مسافری و گردشگری دریایی انجام داده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: هم‌اکنون در 7 جزیره خلیج ‌فارس، خط مسافری داخلی و حدوداً در 11 نقطه کشور خط مسافری خارجی فعال است.

بندرخرمشهر در استان خوزستان دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه گردشگری دارد و هم اکنون از این بندر سرویس های منظم دریایی به برخی از کشور های همسایه انجام می شود.