۰ نفر

افزایش سرمایه‌گذاری تنها راه ایجاد اشتغال

برنامه دولت برای ایجاد ۷۰۰هزار فرصت شغلی در سال۹۷/ راه آهن شلمچه به بصره متصل می‌شود

۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۲:۲۷
کد خبر: 237146
برنامه دولت برای ایجاد ۷۰۰هزار فرصت شغلی در سال۹۷/ راه آهن شلمچه به بصره متصل می‌شود

اسحاق جهانگیری در آیین افتتاحیه فاز یک شرکت فولاد کاوه اروند در خرمشهر اظهار کرد: هدف ما ایجاد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۷ است.

وی در ادامه گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید برنامه ای تدوین شود که ریشه فقر در کشور کنده شود و هیچ فرد ایرانی گرسنه نماند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، جهانگیری با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در کشور افزود:اشتغال هیچ راهکاری جز افزایش تولید و افزایش سرمایه گذاری ندارد و کسانی که راه های دیگر را پیشنهاد می کنند به ایجاد اشتغال آشنا نیستند.

وی گفت: هدف مدیران و مسئولان کشوری خدمت به مردم و پیشبرد اهداف نظام و دلگرم کردن مردم به نظام جمهوری اسلامی است، و باید در این راستا برای برطرف کردن مشکلات مردم با توان بیشتری اهداف نظام و دولت را پیش برد تا مردم به سمت توسعه و تعالی پیش بروند.

معاون اول رییس جمهوری اظهارکرد: اهداف اقتصاد مقاومتی به سمت و سویی است که اقتصاد کشور به نحوی اداره شود تا چالش های پیش رو و مشکلات مردم را حل کنیم و این مهم باید به گونه ای اتفاق افتد که فشارهای اقتصادی که از بیرون به اقتصاد کشور وارد می شود چرخه اقتصادی ما را دچار مشکل اساسی نکند.

وی افزود:اقتصادها در جهان بهم پیوسته اند به طوریکه در مقابل فشارهای اقتصادی بیرونی که به ایران وارد می شود اقتصاد سایر نقاط جهان را با مشکل روبه رو می کند ولی مهم این است که شالوده اقتصاد بهم نریزد و مردم احساس کنند که زندگی آنها دچار مشکل جدی نشده است.

جهانگیری گفت:در بودجه سال 97 کشور برنامه هایی ارایه شده تا کارهای جدیدی شکل گیری شود و برای تامین منابع کشور نیز کارهای دقیق تری صورت بگیرد.

وی با اشاره به راه اندازی بیش از 22 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور گفت:امسال حدود 300 هزار میلیارد ریال از منابع کشور به صنایع کوچک و متوسط کشور اختصاص پیدا کرده تا با ظرفیت بیشتری فعالیت کنند.

جهانگیری افزود: ظرفیت اقتصادی کشور مشخص است ولی مهم آن است که ظرف اقتصادی کشور را بزرگ کنیم و برای آن باید پیش نیاز این کار فراهم شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت:هر کس دلسوز مردم است و دنبال حل مسایل اقتصادی کشور است، باید کمک کند تا این موضوع اتفاق افتد؛ نباید دنبال بازخواست دیگران باشیم و هر کس باید ببیند خودش چه کرده است.

وی اظهار کرد:باید از سرمایه گذار داخلی و خارجی دعوت شود و به مدیران کشور احترام بگذاریم و به آنان فرصت کار و فعالیت دهیم.

جهانگیری استان خوزستان را مهمترین و راهبردی ترین استان کشور دانست و گفت:شرایط این استان از تمامی استان های کشور مهمتر است و نمی توان این مساله را نادیده گرفت زیرا این استان مرکز ثقل فعالیت های کشور است.

وی ادامه داد: بر روی هر رشته ای که انگشت بگذاریم خوزستان در آن زمینه اول و یا دوم است؛ خوزستان در زمینه کشاورزی و صنعت در کشور رتبه نخست را دارد و قادر است به تنهایی آذوقه کشور را تامین کند.

وی افزود: بیش از 30 هزار هکتار از زمین های مربوط به طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح رهبری در شهرهای آبادان و خرمشهر اجرایی شده است.

وی در ادامه اروند رود را آبراهی راهبردی عنوان کرد و گفت:اروند رود جزو راهبردی ترین ارتباط ما با عراق است؛ درست است که ما با عراق برادریم اما تاکید داریم که اروند رود باید هر چه زودتر لایروبی شود زیرا حیات اقتصادی منطقه به این رود بستگی دارد.

جهانگیری افزود: موضوع پیگیری اجرای کار لایروبی اروند رود در مراحل نهایی است؛ البته عراق قدری سخت گیری می کند که امید می رود بزودی به نتیجه برسیم و این موضوع اولویت دولت برای شهرهای آبادان و خرمشهر است.

وی همچنین گفت:در تلاش هستیم تا راه آهن شلمچه را به بصره وصل کنیم و برای آن نیز منابعی پیش بینی شده است.

بنابراین گزارش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری طرح نورد 600 هزار تنی فولاد کاوه اروند در خرمشهر با هدف تولید 480 هزار تن میلگرد و 120 هزار تن مفتول در سال به بهره برداری رسید.

معاون اول رئیس جمهوری بعدازظهر دوشنبه برای سفری 2 روزه و به منظور بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی در راس هیاتی وارد خوزستان شد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان ، معاون اول رییس جمهوری را دراین سفر همراهی می کنند.

بهره برداری از فولاد شادگان، فولاد کاوه، پروژه آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان، آغاز کار ساخت مجتمع پترو پالایش مسجد سلیمان ، بهره برداری از طرح آبرسانی به مناطق شمال شرق خوزستان، شرکت در نشست شورای اداری استان و نشست اقتصاد مقاومتی در اهواز از جمله برنامه های سفر معاون رییس جمهوری به خوزستان است.