۰ نفر

ساخت ۲ درمانگاه در مناطق زلزله زده کمتر از ۲ سال

۱ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۴
کد خبر: 233178
ساخت ۲ درمانگاه در مناطق زلزله زده کمتر از ۲ سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰۰ مشاور و مددکار برای انجام کارهای مددکاری و روان‌شناسی در مناطق زلزله‌زده ساماندهی شده‌اند.

 علی ربیعی که به‌منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور عصر امروز وارد استان کرمانشاه شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات در این مناطق کاستن از بار روانی این حادثه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 100 مشاور و مددکار برای انجام کارهای مددکاری و روان‌شناسی در مناطق زلزله‌زده ساماندهی شده‌اند، گفت: مدیریت بحران و پس از بحران در کشور ما ضعیف است و باید اقدامات بیشتری در استان کرمانشاه انجام شود.

ربیعی از راه‌اندازی یک کانکس برای ارائه خدمات توانبخشی به معلولان در این مناطق اشاره کرد و افزود: براساس آخرین آمار 100 نفر در این زلزله دچار ضایعه نخاعی شده‌اند.

وی از راه‌اندازی یک مرکز نگهداری از کودکان و سالمندان که در جریان زلزله آسیب دیده‌اند در این مناطق خبر داد و گفت: 2 درمانگاه نیز تا 2 سال آینده در این مناطق ساخته می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امشب در شهرستان سرپل‌ذهاب، جلسه شورای عالی اشتغال برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در این جلسه مطرح می‌شود پرداخت وام کم‌بهره اشتغال است.