۰ نفر

درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری ایران از توریسم سلامت

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷
کد خبر: 231468
 درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری ایران از توریسم سلامت

نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران گفت: درآمدزایی از محل گردشگری سلامت در کشور بیش از چهار برابر حوزه گردشگری عمومی است.

دکتر محمد پناهی روز یکشنبه در حاشیه نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: ایران در سال گذشته از محل گردشگری سلامت درآمد تقریبی یک و 2 دهم میلیارد دلاری داشت و این مهم ارزش و اهمیت توسعه هدفمند گردشگری سلامت را در سطح کلان و استان ها نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: پرداختن به گردشگری سلامت مصداق بارز پویایی اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این راستا استفاده از ظرفیت های مراکز درمانی، نیروی انسانی حاذق و ارزشی در حوزه پزشکی و معرفی جاذبه های گردشگری سلامت نقش محوری دارد.

نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران خاطرنشان کرد: ایجاد پیوند مستمر و پایدار با مراکز پزشکی کشور های همسایه در بحث توریسم درمانی و گردشگری سلامت باید به عنوان موضوع اولویت دار در استان های باظرفیت نظیر استان مرکزی دنبال شود و در این خصوص بیشترین نیرو باید در باروری ظرفیت های گردشگری سلامت بخش خصوصی متمرکز شود.

دکتر پناهی اضافه کرد:تسریع در فرآیند اعطای مجوزهای لازم گردشگری سلامت از موضوعات مهم است و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور باید در همگامی با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی در ایجاد شبکه های قوی و با کیفیت توانمندی های سلامت را به کشورهای دیگر بشناسانند و این ظرفیت ها را به شیوه هدفمند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بارور کنند.

وی توضیح داد: استان مرکزی سبقه تاریخی خوبی دارد و در بازدید از مراکز درمانی به ویژه حوزه خصوصی ، قابلیت های تندرستی و سلامت و طبیعت گردی غنی است و این فرصت باید غنیمت شمرده شود و امکان سنجی مناسب توان با برنامه های جدی در باروری گردشگری سلامت آن لحاظ شود.

استان مرکزی دارای 20 مرکز درمانی است که راهبری 15 بیمارستان آن با حوزه دولتی، سه بیمارستان با مدیریت درمان تامین اجتماعی است و یک بیمارستان خصوصی در ساوه و 2 بیمارستان خصوصی نیز در اراک فعالیت دارند.