۰ نفر

در آیین تودیع و معارفه وزیر نیرو؛

جهانگیری: سرنوشت توسعه کشور به وزارت نیرو متصل است/ آب و برق از زیربناهای اصلی توسعه است

۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۳۱
کد خبر: 228703
جهانگیری: سرنوشت توسعه کشور به وزارت نیرو متصل است/ آب و برق از زیربناهای اصلی توسعه است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سرنوشت توسعه کشور به وزارت نیرو متصل است چرا که آب و برق از زیربناهای اصلی توسعه هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه 9 آبان) در آیین تودیع و معارفه وزیر نیرو، مهندس چیت‌چیان را از مدیران برجسته کشور برشمرد و گفت: ایشان در دوره‌ای خاص در وزارت نیرو به مسئولیت رسید و همواره در میدان، حضور جدی داشت و به عنوان انسانی اندیشمند به سیاست‌‌گذاری و برنامه‌ریزی پرداخت.

وی ادامه داد: وزارت نیرو از مجموعه‌ای کارآمد، توانا، متخصص و متدین برخوردار است و این وزارتخانه نیروهای فنی متخصص، کاردان و دلسوز دارد که در همه دوره‌ها کارنامه خوبی در حوزه آب و برق داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برخی بحران‌ها و مسائل کشور که وزارت نیرو در رفع آن نقش مؤثری ایفا کرده است، یکی از تلخ ترین اتفاقات را قطع آب و برق مردم استان خوزستان در جریان ریزگردهای سال گذشته دانست و افزود: در این شرایط سخت دست اندرکاران وزارت نیرو کار بزرگی انجام دادند و توانستند بخشی از دغدغه مردم این استان را حل و فصل کنند.

جهانگیری مهندس چیت‌چیان را مدیری دلسوز و توانمند دانست و با تاکید بر اینکه تاکنون مدیری این گونه دلسوز نسبت به بخش‌های زیر مجموعه خود ندیده‌ام، خاطر نشان کرد: وزارت نیرو وزارتخانه‌ای حساس و مهمّ است و مردم از خدمات این وزارتخانه استفاده می‌کنند به گونه‌ای که اگر لحظه‌ای این خدمات با کندی مواجه شود، مردم فوراً این کمبود را لمس خواهند کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به توانمندی وزارت نیرو در اجرای پروژه‌های خارج از کشور و نیز صادرات برق، تصریح کرد: امروز یکی از اقلام مهمّ صادرات، خدمات فنی و مهندسی تولیدات برق است و ما باید حضور بخش خصوصی در این صنعت را قدر بدانیم و موانع پیش روی آنها را برطرف کنیم.

وی  با تاکید بر اهمیت و حساسیت بخش آب، اظهار داشت: کشور ما کشوری است که در منطقه خشک واقع شده و باید منابع آب به درستی مدیریت شود.

جهانگیری افزود: رسالت وزارت نیرو این است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که منابع آب به شکل بهینه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب مصرف شود و در کنار آن، مطالعات مربوط به وجود ذخایر عظیم آب در اعماق زمین نیز دنبال شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های وزیر جدید نیرو، دکتر اردکانی را مدیری با سابقه، با تجربه، صاحب دانش و دارای عملکرد موفق توصیف کرد و اضافه کرد: امیدوارم با حضور ایشان بتوانیم بخشی از دغدغه‌ها در صنعت آب و برق را مرتفع کنیم و با اتکاء به منابع موجود آب توسعه کشور را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اختصاص منابع مالی از صندوق توسعه ملّی برای تأمین آب 6400 روستا در دولت یازدهم، گفت: وزارت نیرو در بحث مهار آب‌های مرزی در غرب کشور کار بزرگی انجام داد. هنر این وزارتخانه این بود که اهمیت موضوع را برای همه روشن کرد و با مجوز مقام معظّم رهبری 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پیشبرد این کارها دریافت کرد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه از توانمندی مهندس چیت‌چیان در اداره کشور استفاده خواهد شد اظهار امیدواری کرد مجموعه وزارت نیرو مسیر توسعه طرح‌ها را با قدرت بیشتر پیش ببرد.

در این مراسم چیت‌چیان وزیر سابق نیرو نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در چهار سال اخیر در حوزه آب و برق ارائه کرد و دکتر اردکانیان وزیر جدید نیرو هم به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های خود برای این وزارتخانه پرداخت.

 حکم انتصاب وزیر جدید با امضای رئیس‌جمهور از سوی جهانگیری به وی اعطا شد و معاون اول رئیس‌جمهور لوح تقدیری نیز به چیت‌چیان اعطا کرد.