۰ نفر

مدیرعامل قشم‌ایر در غرفه اقتصاد آنلاین:

جزییات مذاکره با "ایرباس" و "بویینگ" برای خرید ناوگان جدید/ جابجایی ۳۰درصد حاجیان ایرانی در حج امسال با ناوگان قشم‌ایر

۷ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
کد خبر: 228221
جزییات مذاکره با "ایرباس" و "بویینگ" برای خرید ناوگان جدید/ جابجایی ۳۰درصد حاجیان ایرانی در حج امسال با ناوگان قشم‌ایر

مدیرعامل قشم ایر از امضای تفاهمنامه اولیه خرید ۱۵ فروند هواپیما با بوئینگ خبرداد و گفت:برای خرید چهار فروند ایرباس ۳۳۰ پهن پیکر و هشت فروند ایرباس ۳۲۰ یا ۳۲۱ از طریق فاینانسورهای خارجی در حال مذاکره ایم که این هواپیماها را به صورت دست دوم یا نو بخریم.

محمود شکرآبی در بازدید از غرفه اقتصاد آنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: با امضای تفاهمنامه اولیه با بوئینگ قرار شده است این شرکت مجوزهای مورد نیاز را از خزانه داری امریکا بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت قشم ایر نیز به دنبال تامین منابع مالی اجرای قرارداد باشد، تصریح کرد:طبق تفاهمنامه اولیه با بوئینگ مقرر شده پس از امضای قرارداد فروش 15 فروند هواپیما، این شرکت 2 فروند هواپیمای 737 سری 800 را در سال 2018 تحویل دهد.

شکرابی با اشاره به مذاکرات این شرکت برای تامین 12 فروند هواپیما با نمایندگان ایرباس خاطرنشان کرد: برای خرید چهار فروند ایرباس 330 پهن پیکر و هشت فروند ایرباس 320 یا 321 از طریق فاینانسورهای خارجی در حال مذاکره ایم که این هواپیماها را به صورت دست دوم یا نو بخریم.

مدیرعامل قشم ایر تاکید کرد:با توجه به شرایط بازارهای جهانی در صورتی که بتوانیم فاینانسورهای خارجی را برای تامین مالی خرید این هواپیما جذب کنیم، خریدهای ما از ایرباس به صورت اجاره به شرط تملیک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار توانستیم مجوز پروازهای قشم ایر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنیم، تصریح کرد:برای توسعه مسیرهای بین المللی به ناوگان جدیدی برای پرواز از ایران به اروپا نیاز داریم.

وی در پایان از جابجایی 30 درصد حاجیان ایرانی در حج امسال با ناوگان قشم ایر خبر داد و افزود:بنا بود بیش از 86 هزار حاجی ایرانی توسط ناوگان هوایی ایران ایر و سعودی جابجا شوند اما با توجه به اعلام ناتوانی شرکت سعودی، قرار شد بخشی از این افراد توسط ناوگان قشم ایر جابجا شوند.