۰ نفر

تحقق اهداف برنامه توسعه نیازمند ۷۸۰هزار میلیارد تومان سرمایه

۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 227771
تحقق اهداف برنامه توسعه نیازمند ۷۸۰هزار میلیارد تومان سرمایه

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز، در طول برنامه ۵ ساله ششم، سالانه به رقمی در حدود ۷۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید نیاز داریم.

حمید پور محمدی اظهار داشت: در اوایل دهه 80 ایده‌هایی را برای شکل‌گیری نهادهایی در حوزه نظام پولی و بانکی ایران مطرح کردیم که اکنون این نهادها به بالندگی مناسبی رسیده اند. یکی از این نهادها شورای بانکداری الکترونیک بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی ادامه داد: فابا نیز نهادی است که در اواسط دهه 80 افتتاح شد و حالا درختی تنومند است که جامعه از ثمره و میوه آن بهره مند می شود.

عضو شورای پول و اعتبار با مروری بر تلاش‌هایی که با هدف راه‌اندازی خودپرداز ها( ATM  ها) صورت گرفت، گفت: زمانی تصور رسیدن به سه دهم  درصد تراکنش برای ما رعب‌آور بود اما هم اکنون 80 درصد تراکنش‌های کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نبود دستگاه  های خودپرداز قابل تصور نیست.

وی با اشاره به نقش جوانان در فناوری‌های نوین گفت: از حضور جوانان در حیطه فناوری‌های نوین و استارت‌آپ‌ها خوشحالیم و این فعالیت‌ها نبوغ و استعداد جوانان ایرانی را به ظهور می رساند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: برای اینکه به مقام اول اقتصادی و فناوری در منطقه برسیم به دو ابزار فناوری و جوانان نیازمندیم. ما باید این‌ها را حمایت کنیم تا اقتصاد ایران به حرکت دربیاید.

وی ادامه داد: برای این که به اهداف سند چشم انداز برسیم، در طول برنامه 5 ساله ششم، سالانه به رقمی در حدود 780 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید نیاز داریم. در حالی که متوسط سالانه سرمایه‌گذاری ما در برنامه پنجم 220 هزار میلیارد تومان بود. برای پر کردن این فاصله به تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری، مشارکت بخش خصوصی، سرمایه گذاری و تامین مالی خارجی نیاز داریم.