۰ نفر

مدیرکل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

آخرین جزییات از شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگی/ ۳۰۰هزار بازنشسته وام می‌گیرند

۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 227287
آخرین جزییات از شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگی/ ۳۰۰هزار بازنشسته وام می‌گیرند

مدیرکل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی از ثبت نام بیش از ۴۹۰ هزار نفر در سامانه این سازمان جهات دریافت وام ۴ میلیونی ضروری خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام این وام تا ۲۱ آبان ماه خواهد بود و امکان تمدید نخواهد داشت.

اقتصاد آنلاین - حمیده قاسمی؛ عباس رشیدی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: ثبت نام وام صندوق بازنشستگی کشوری از روز سه شنبه 22 مهرماه آغاز شده و با مهلتی یک ماهه تا 21 آبان خواهد بود.

وی در خصوص میزان اعتبار صندوق برای اعطای وام به بازنشستگان اظهار کرد: امسال با رایزنی‌های صورت گرفته و تفاهمی که با بانک صادرات منعقد شده است، یک هزار و 200 میلیارد تومان وام در قالب وام 4 میلیون تومانی به 300 هزار متقاضی این وام اعطا خواهد شد.

رشیدی در خصوص فرآیند اعطای این وام نیز گفت: پس از اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام و بسته شدن سایت فرآیند قرعه کشی آن از طریق نرم افزار صورت خواهد گرفت و طی 12 مرحله این وام اعطا خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان بازنشستگی کشوری در خصوص کارمزد و تعداد اقساط وام بازنشستگان این صندوق خاطر نشان کرد: اقساط این وام 36 ماهه و با کارمزد 4 درصد است و پرداخت اقساط آن نیز به صورت برداشت از حقوق بازنشستگی است و نیاز به مراجعه به بانک برای پرداخت اقساط ندارد.

رشیدی میزان استقبال از ثبت نام این وام را چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: تا دیروز اول آبان تعداد490 هزار و 839 نفر از بازنشستگان در سامانه ثبت نام کرده‌اند و با توجه به مدت زمان باقی مانده پیش بینی افزایش این تعداد را داریم.

مدیرکل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی ضمن اعلام این که امکان تمدید مهلت ثبت نام وجود ندارد تصریح کرد: اولویت پرداخت وام افرادی هستند که قبلا از صندوق بازنشستگی وام دریافت نکرده‌اند.

وی از همه بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری خواست چنان‌چه به وام ضروری 4 میلیونی نیاز دارند از طریق ثبت نام در سامانه cspf.ir در پرسه قرعه کشی جهت دریافت آن قرار بگیرند.

رشیدی بیشترین تعداد ثبت نام را تهران عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار ثبت درخواست وام ضروری، مربوط به استان تهران با 88 هزار و 526 نفر است. همچنین استان‌های فارس با 36 هزار و 608 نفر، خراسان رضوی با 35 هزار و 131 نفر، اصفهان با 32 هزار و 597 نفر و مازندران با 27 هزار و 128 نفر در جایگاه‌های بعدی بیشترین تقاضای وام قرار دارند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به استان‌هایی که کمترین تقاضا را داشتند، گفت: استان‌های خراسان شمالی با 3 هزار و 733 نفر، قم با 4 هزار و 10 نفر، هرمزگان با 4 هزار و 617 نفر، ایلام با 5 هزار و 4 نفر و خراسان جنوبی با 5 هزار و 50 نفر کمترین آمار ثبت نام وام ضروری را به خود اختصاص داده‌اند.