۰ نفر

تدوین ۱۳هزار استاندارد ملی در ۳سال گذشته

۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹
کد خبر: 227283
تدوین ۱۳هزار استاندارد ملی در ۳سال گذشته

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با حمایت دولت در سه سال گذشته 13 هزار استاندارد ازسوی این سازمان تهیه و تدوین شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نیره پیروزبخت روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید اداره کل استاندارد استان قزوین افزود: از ابتدای تاسیس سازمان استاندارد در کشور، 33 هزار مورد استاندارد کالا و خدمات تدوین و تهیه شده است.

وی با اشاره به پوشش روزافزون استاندارد بر کالاها و خدمات،ادامه داد: براساس بند 24سیاست های اقتصاد مقاومتی و بند 2030 سیاست های برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده تا تمامی کالاها و خدمات استاندارد شوند.

وی اضافه کرد: سیاست ما تنهاتوسعه استانداردهای اجباری نیست بلکه استانداردهای تشویقی و بخصوص خود اظهاری نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

پیروزبخت افزود: در حوزه سیاست فرآیندها، امسال یک هزار کالای داخلی و یک هزار و 700 ردیف تعرفه کالاهای وارداتی که بیش از 10 هزار مورد را دربر می گیرد مشمول استاندارد اجباری کرده ایم.

ساختمان جدید اداری آزمایشگاهی اداره کل استاندارد قزوین روز سه شنبه در آیینی با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد به بهره برداری رسید.

برای احداث این ساختمان 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

ساخت این مجتمع اداری آزمایشگاهی از سال 86 توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده بود اما پس از مدتی به دلیل کمبود اعتبار در مراحل اولیه متوقف شد و با اعتبارات تخصیصی در دولت تدبیر و امید، تکمیل این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

این مجتمع در 6 طبقه و با هدف تامین فضای مناسب اداری و ازمایشگاهی این اداره کل در زمینی به وسعت یک هزار و 422 مترمربع و زیربنای چهار هزار و 636 مترمربع در مرکز ادارات پونک قزوین احداث شده است.

این ساختمان مجهز به سامانه جمع آوری آب باران برای استفاده در فضای سبز و فلاش تانکهای سرویس بهداشتی است.

ساختمان قبلی اداره کل استاندارد قزوین قرار است به دومین مرکز پژوهشگاهی استاندارد کشور تبدیل شود.

شرکت در آئین تجلیل از از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان ملی استاندار به این استان است.