۰ نفر

۳هزار و ۶۶میلیارد تومان بدهی دولت به گندم کاران

نوبخت: اقدامات موثری برای انزوای آمریکا در دست اجراست/ رشد اقتصادی کشور ۷درصد است

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 225763
نوبخت: اقدامات موثری برای انزوای آمریکا در دست اجراست/  رشد اقتصادی کشور ۷درصد است

سخنگوی دولت گفت: رشد اقتصادی کشور بدون احتساب نقش نفت در شش ماه نخست امسال، به ۷ درصد رسیده است.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران افزود : امروز دولت با اتکا به مردم و رهنمودهای رهبری و با تکیه بر منابع غنی و اندوخته‌های مالی خود، با قدرت و قوت مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستاده و کسی که امروز منزوی شده ، رئیس جمهور آمریکاست. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما،وی افزود: درگذشته، وقتی آمریکا پرچمی را بلند می‌کرد، همه دنیا زیر آن قرار می‌گرفتند اما امروز، به دلیل سیاست های منطقی و عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ منزوی شده است.

وی تصریح کرد: فریب آمریکا را نمی خوریم و در زمین او بازی نمی کنیم بلکه زمین بازی را ما تعیین می کنیم.

اقدامات موثری برای انزوای آمریکا در دست اجراست

سخنگوی دولت در واکنش به مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره ایران گفت: دیپلمات های ما هم اکنون اقدامات موثری را در راستای دفاع از منافع ملی و انزوای بیشتر آمریکا در دست اجرا دارند.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جزئیات نامه وزیر امور خارجه کشورمان به ۱+۵ ، تصریح کرد: آمریکایی ها پس از برجام کنش های داشتند که به همین دلیل کارگروه ویژه ای برای تشخیص نقض برجام در داخل کشور تشکیل شد.

وی افزود: لذا بخشی از این موارد برای ثبت به عنوان اسناد تاریخی به صورت نامه به مراجع ذیربط داده شد.

نوبخت همچنین در خصوص سفر فدریکا موگرینی به آمریکا نیز گفت: برای اولین بار در تاریخ معاصر جهان شاهد بودیم که بلافاصله پس از اعلام موضع آمریکا درباره برجام ، بدون گذشت حتی ساعتی از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا موضعی مخالف، مغایر و متفاوت با مواضع امریکا اعلام کرد.

وی افزود: طبیعی است که اتحادیه اروپا در راستای مواضع خود دیپلماسی فعالی نیز خواهد داشت .

سخنگوی دولت تاکید کرد: دیپلمات های کشور ما نیز هم اکنون اقدامات موثری را در دست اجرا دارند که در راستای دفاع از منافع ملی و انزوای بیش از پیش آمریکا است.

وی اضافه کرد : قطعا فعالیت های خانم موگرینی در سفر به آمریکا در راستای همان مواضع متفاوت اتحادیه اروپا با مواضع امریکا است.

3 هزار و 66 میلیارد تومان؛ بدهی دولت به گندم کاران

سخنگوی دولت گفت: دولت تاکنون ۸ هزار و ۵۲۵ هزار میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت کرده و ۳ هزار و ۶۶ میلیارد تومان نیز باقی مانده است.

محمد باقر نوبخت در ادامه به ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت پرداخت های خرید تضمینی گندم از کشاورزان پرداخت و تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش که مربوط به ۲۴ مهر ۹۶ است، مجموع خرید گندم ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن است.

وی افزود: ارزش خرید این میزان گندم از کشاورزان بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان است.

سخنگوی دولت گفت: تا کنون دولت ۸ هزار و ۵۲۵ هزار میلیارد تومان از این رقم را به کشاورزان پرداخت کرده و فقط ۳ هزار و ۶۶ میلیارد تومان باقی مانده است.

وی افزود: امیدوارم طی هفته های آینده و تا کمتر از یک ماه تمامی مطالبات گندم کاران پرداخت شود.

نوبخت همچنین با اشاره به گزارشی مربوط به ۲۳ مهر ۹۶ در خصوص تاکسی های فرسوده تصریح کرد: تاکنون ۵۵ هزار و ۵۱ دستگاه تاکسی جایگزین تحویل داده شده است.

 آمریکا در موضوع برجام تنهاست

­سخنگوی دولت گفت : امریکا در موضع رئیس جمهور این کشور در باره برجام تنهاست و اتحادیه اروپا مواضع متفاوتی با ترامپ دارد.

 محمدباقر نوبخت با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور امریکا در موضوع برجام افزود: اتحادیه اروپا نیز بلافاصله به صورت زنده و نه در قالب بیانیه یا یادداشت مواضع این اتحادیه را که با رئیس جمهور امریکا مغایر بود ، اعلام کرد.

وی گفت : سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان هم بیانیه رسمی صادر کردند و این وضعیت نشان داد خوابی که ترامپ می بیند تعبیر درستی ندارد.

سخنگوی دولت با اشاره به برخی اظهارات در درون کشورمان گفت : نباید اجازه دهیم مباحث به گونه ای پیش برود که بار دیگر اتحاد و اتفاق جهانی علیه ما شکل بگیرد و این حقانیت و هنر دیپلماسی ما بود که امریکا را در گوشه ای تنها گذاشت تا این دولتمردان که به صورت آشکار اصول اولیه حقوق بین الملل را رد کرده و رفتارهای عجیبی مثل خروج از یونسکو، پیمان پاریس و برجام انجام می دهند از همان گوشه خارج شوند.

نوبخت همچنین در درباره تداوم سفرهای استانی رئیس جمهور در دولت دوازدهم گفت : رئیس جمهور همیشه ارتباطات مستمری با مردم دارد و به صورت مجازی و چه به صورت فیزیکی با انها ارتباط دارد و در جریان مشکلات آنها قرار می گیرد و سفرهای استانی هم یکی از ابزارهایی است که رئیس جمهور استفاده می کند.

گزارش طرح مهار آبهای مرزی ارائه شد

­سخنگوی دولت گفت : در جلسه اخیر هیئت دولت گزارش عملکرد و نظارت سازمان برنامه و بودجه بر طرح بزرگ مهار آب های مرزی را ارائه کردیم.

محمدباقر نوبخت افزود: از سال 93 تاکنون شش میلیارد و 300 میلیون دلار از منابعی که با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای طرح مهار آبهای مرزی استفاده شده ، معادل ریالی آن 18 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های انتقال آبها سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح 5 میلیارد متر مکعب آب مهار شده، 27 سد مورد بهره برداری قرار گرفته و 15 سد آبگیری شده و بیش از هزار و 100 کیلومتر سامانه انتقال اصلی و 130 کیلومتر تونل به روش مکانیزه احداث شده است.

سخنگوی دولت افزود: با اجرای این طرح همچنین 120 هزار هکتار شبکه اصلی احداث و آب شرب 46 شهر و هزار و 36 روستا تامین شده است و هم اکنون 51 هزار نفر در حال کار در این بخش هستند.

نوبخت تصریح کرد: با بهره برداری کامل از این طرح بیش از 270 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و یکی از مسایل مهمی که منابع کشور هم اکنون بر روی آن متمرکز شده مهار آبهای مرزی است.

وی تصریح کرد: با سازوکارهایی که فراهم شده و با حساسیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات رئیس جمهور از منابع صندوق توسعه ملی برای کارهای جاری استفاده نمی کنیم و فقط به اجرای طرح های زیربنایی اختصاص می یابد.

وی افزود : حتی در روزهایی که قیمت نفت به زیر 25 دلار کاهش یافت از این ذخایر استفاده نکردیم ضمن اینکه سالانه 20 درصد از منابع درآمدی خود را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کردیم.

نوبخت گفت: اما براساس قانون بودجه امسال این سهم به 30 درصد افزایش یافته و دولت 30 درصد درآمد حاصل از فروش نفت را به حساب این صندوق واریز می کند.

سخنگوی دولت افزود : 11 میلیارد و 600 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای پنج طرح زیربنایی در بخش آب اختصاص یافته که فقط 8 میلیارد دلار آن مربوط به مهار آبهای مرزی است و از این هشت میلیارد دلار سالانه دو میلیارد دلار و تاکنون شش میلیارد و 300 میلیون دلار آن تخصیص یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: یک و نیم میلیارد دلار بودجه برای احداث شبکه ها و اراضی دو استان خوزستان و ایلام اختصاص یافته و 800 میلیون دلار دیگر برای اجرای طرح های آبیاری نوین در سال های 95 و 96 اختصاص یافته و 500 میلیون دلار دیگر نیز به موضوع آبهای سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

نوبخت تصریح کرد : از پنجم مرداد 97 این تخصیص ها پایان می یابد و پس از دوره تنفس و بعد از دو سال هم بازپرداخت این منابع آغاز می شود.

سخنگوی دولت افزود : این منابع غیر از 42 هزار میلیارد تومان بودجه طرح های عمرانی دولتی و غیر از 30 هزار میلیارد تومانی است که سازمان برنامه و بودجه برای اجرای طرح های عمرانی تخصیص داده است.

وی تاکید کرد : در طرح های استانی بیش از 50 درصد منابع مورد نیاز تخصیص یافته است در حالی که در شش ماه نخست باید 50 درصد این منابع اختصاص می یافت.

نوبخت ابراز امیدواری کرد: با فعال شدن طرح های عمرانی و تخصیص تسهیلات بانکی به بخش غیردولتی چرخ های اقتصاد سریع تر به گردش در آید.

دولت سیاست های اقتصاد مقاومتی را کارگشا می داند

­سخنگوی دولت گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی را کارگشا و در تناسب با نیازهای کشور می دانیم.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص «انتقاد برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص نبود پیشرفت مطلوب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه در زمینه تجاری»، تصریح کرد: هر کسی می تواند بگوید که خیلی پیشرفت نداشته است اما باید با عدد و رقم سخن گفت.

وی افزود: ما ۲۴ بند سیاست های اقتصاد مقاومتی را به ۱۲ برنامه و سپس ۵۶ طرح و ۲۰۰ پروژه تبدیل کردیم که متولی هر طرح یک فرد و متولی هر پروژه ای دستگاهی است و در جلسه روز گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز گزارش عملکرد هر کدام از این دستگاه ها اخذ شد.

سخنگوی دولت گفت: در کشور مد است که می توان خیلی راحت نشست و گفت که به نظر نمی رسد پیشرفتی داشته باشیم و کار زیادی انجام شده باشد، این کلمات را می توان به کار برد.

وی تصریح کرد: موانعی در کشور هست اما همه در حال تلاشیم.

نوبخت گفت: ما از پیشرفت کار در این حوزه راضی هستیم البته با پیشرفت های بیشتر راضی تر خواهیم بود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب، افزود: این سیاست ها ازجانب عالی ترین مقام رسمی کشور به ما ابلاغ شده که البته خواست دولت است.

نوبخت افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی یعنی تلاش برای افزایش رشد اقتصادی و توسعه صادرات و گسترش و بهبود روابط با کشورهای دیگر که اینها خواست خود ماست؛ کدام بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که دولت بگوید مخالفم اما چون رهبری فرمودند، چشم دنبال می کنیم؟

سخنگوی دولت گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی ازجانب عالی ترین مرجع نظام را مطاع و معتبر می دانیم و آن را در جهت کارگشایی و تناسب با نیازهای کشور تلقی می کنیم به همین علت در جهت تحقق این سیاست ها تلاش می کنیم.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص برنامه دولت برای حذف دلار از مبادلات تجاری بین المللی گفت: مدتی است که دلار از مبادلات تجاری ما حذف شده است و هم اکنون ما از سازوکار یورو در مبادلاتمان استفاده می کنیم.

انسداد مرزهای کردستان عراق مقطعی و کوتاه مدت است

سخنگوی دولت گفت : انسداد مرزهای زمینی و هوایی کردستان عراق به درخواست دولت رسمی و قانونی این کشور انجام شده و مقطعی و کوتاه مدت است.

محمدباقر نوبخت افزود: هم اکنون دولت عراق در دو جبهه درگیری دارد و در شرایط خاصی قرار گرفته است و از ما انتظار مساعدت و همکاری دارد.

وی افزود: عراق با تروریست های داعش در حال مبارزه است و، برخی مسایل با اقلیم کردستان عراق دارد که از ما طلب بستن مرزها را کرده است و با خواست دولت مشروع عراق موافقت کردیم.

وی همچنین درباره ربوده شدن دو لنج ایرانی در آب های سومالی از سوی دزدادن دریایی گفت : این موضوع از سوی دولت و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه سریع تر ملوانان این دو لنج آزاد شوند.

نوبخت با اشاره به ثبات اقتصاد ایران بعد از اظهارات تند رئیس جمهور آمریکا گفت: این موضوع نشان دهنده عقلانیت حاکم بر مردم و فعالان اقتصادی کشور است چرا که احساسی عمل کردن در این شرایط می توانست اخلال شدیدی در نظام اقتصاد ایران ایجاد کند.

مردم ما هرجا عقلانی عمل کردند نتیجه هم گرفتند ضمن اینکه ما برای هر شرایطی در سازمان برنامه و بودجه برنامه ها و تدابیر لازم را داشتیم و دولت با حضور رئیس جمهور در قالب ستاد اقتصادی دولت دو روز در هفته مسایل مختلف اقتصاد کشور و تحولات جهانی را بررسی می کند و برای آن تدابیر لازم را می اندیشد.

وی درباره پیشنهاد افزایش قیمت تضمینی گندم نیز گفت: این قیمت سال 1391 چهارصد تومان بود که امروز دولت این محصول را 1300 تومان خریداری می کند و تاکنون اکثر کشاورزان پول خرید گندم خود را دریافت کرده اند.

نوبخت افزود : امسال به خاطر مسایل بودجه ای خرید تضمینی رشد کمتری داشته است اما نباید ملاک کشاورزان ، تنها قیمت یک سال خرید گندم باشد چرا که دولت درصدد افزایش توان کشاورزان در حد توان خود است.

وی تصریح کرد : البته ما تمایل داریم قیمت خرید تضمینی را افزایش دهیم و نان را هم ارزان تر کنیم اما باید منابع مالی این کار هم درنظر گرفته شود و به مشکلات دیگر دولت از جمله توسعه جاده ها که همه ساله هزاران نفر در آن کشته می شوند و توسعه راه آهن و .... نیز توجه و از بخشی نگری پرهیز شود.

رشد اقتصادی خوب است اما به معنی نبود مشکل هم نیست

­سخنگوی دولت گفت: رشد اقتصادی ما خوب است اما به معنی نبود مشکل در واحدهای تولیدی هم نیست.

نوبخت در ادامه نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به رشد سرمایه گذاری از سه ماهه چهارم سال گذشته تصریح کرد: همچنین بخش ساختمان نیز به عنوان بخش محرک رشد داشته است.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال ساخت و ساز هفت درصد و همچنین سرمایه گذاری 7 و یک دهم درصد رشد داشته است.

نوبخت ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال نیز تعداد معاملات مسکن در شهر تهران 2 و هشت دهم درصد افزایش یافته و این در حالی است که قیمت این معاملات نیز 6 و 2 دهم درصد رشد داشته که حاکی از آمادگی بخش مسکن دارد.

سخنگوی دولت این اعداد و ارقام را واقعیت های اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: اگر این واقعیت ها وهمچنین این ملت فهیم ، بزرگ با احساس مسئولیت و با قدرت تشخیص در مقاطع حساس را نداشتیم نمی توانستیم با قاطعیت در برابر قلدرهای دنیا قرار گرفته و حرف بزنیم .

وی گفت: استدعا می کنم اگر کسانی با دولت مخالف هستند دیگر مخالفتشان را با ملت نشان ندهند .

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که اگر کسانی که بیرون نشسته اند احساس کنند که ما قدرت مقابله و منابع کافی نداریم و خزانه هایمان خالی است، بیشتر جری می شوند .

نوبخت تصریح کرد: چرا برخی در تلاشند تا به خارج گرا دهند که منابع کشور ناکافی است؟ منابع ما کافی است و ما می توانیم با همین منابع رشد و توسعه کشور را دنبال کنیم.

سخنگوی دولت افزود: فراموش نکنیم که حتی قبل از اجرایی شدن برجام ما توانستیم رشد فزاینده تورم را مهار کرده و آن را کاهش دهیم به علاوه آنکه در شرایط تحریم نیز توانستیم رشد منفی اقتصادی را مثبت کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه دولت برای رفع رکود و همچنین رفع مشکل کارخانجات تعطیل و یا در حال کار با حداقل ظرفیت نیز گفت: وجود رکود را شاخص ها باید نشان دهند.

وی افزود: رشد اقتصادی ما خوب است اما به معنی نبود مشکل در واحدهای تولیدی هم نیست.

سخنگوی دولت دلایل مشکلات واحدهای تولیدی را متفاوت دانست و گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به ترکیب هزینه هاست چرا که خیلی از این واحدهای تولیدی می توانند با تعداد کمتری از نیروی کار فعال باشند اما به جهات مختلف امکان تقلیل نیرو ندارند.

وی بخشی از مشکلات این واحدهای تولیدی را مربوط به تکنولوژی خواند و تصریح کرد: محصولات این واحدهای تولیدی در رقابت با محصولات وارداتی است اما ما نمی توانیم واردات را کلا ممنوع کنیم بلکه محصولات داخلی باید رقابت کنند.

نوبخت ادامه داد: بخشی از مشکلات این واحدهای تولیدی نیز به دلیل کمبود سرمایه در گردش ویا سرمایه ثابت است.

وی با اشاره به پرداخت 17 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی از سوی دولت طی سال گذشته، خاطر نشان کرد : البته این تسهیلات بیشتر به واحدهایی پرداخت شد که مشکل سرمایه در گردش داشتند.

وی یادآور شد: البته حل مشکل واحدهای تولیدی از این دست باید با محدود کردن قاچاق ، تعرفه بر واردات رسمی و راهکارهایی از این دست حل شود که جزو برنامه های وزارت صنعت است که البته بانکها نیز در این راه کمک می کنند.

سخنگوی دولت تعداد واحدهای تولیدی مشکل دار را 75 هزار اعلام کرد و گفت: دولت در سال گذشته توانست به حدود 25 هزار واحد تولیدی کمک کند.

نوبخت همچنین در خصوص برنامه دولت برای حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز گفت: در حال حاضر زیرساخت های لازم برای این کار وجود ندارد .

وی ادامه داد: قطعاً منظور از زیرساخت های لازم، فیزیکی نیست بلکه زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی مد نظر است.

وی با اشاره به وعده های انتخاباتی رییس جمهور در این زمینه گفت: تلاش می کنیم تا زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص حمایت عربستان از مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران گفت: روابط ما با عربستان خیلی پیچیده تر و تعدد اختلافها فراتر از یک موضع گیری در خصوص سخنان ترامپ است.

وی با اشاره به مواضع اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر در تایید و ادامه اجرای برجام خاطر نشان کرد: عربستان در ظرفی زده که دو و تا نصفی کشور بیشتر در آن جای نمی گیرند لذا این مواضع تاثیری در کلیت ارتباط ما با این کشور ندارد .

نوبخت افزود: سران عربستان خود تصمیم نمی گیرند و با همین طرز فکر و تدبیر ادامه می دهند لذا باید خود را اصلاح کنند تا شرایط روابط با ایران مقدور شود.

برای هر شرایطی برنامه و بودجه ای متناسب داریم

سخنگوی دولت گفت: دولت برای هر گزینه و شرایطی در تنظیم بودجه آمادگی دارد و متناسب با شرایط کشور یک روش بودجه ای را اجرایی می کند.

 محمدباقر نوبخت  افزود: پیش از برجام، سه گزینه بودجه ای برای استمرار وضع موجود، بودجه بدبینانه و بودجه خوشبینانه داشتیم که بعد از برجام هم این روند را حفظ کردیم و شناخت دقیقی از امکانات مختلف و توانمندی های بخش ها و شرکت های داخلی داریم.

وی افزود: امیدواریم شرایط استفاده از بودجه بدبینانه بوجود نیاید اما ما برای آن آماده ایم ضمن اینکه همه بدانند دوران نفت در برابر غذا و اینکه ما یک طرف بودیم و دنیا یک طرف دیگر ؛ گذشته است.

سخنگوی دولت همچنین درباره انتقاد شهردار تهران از تخصیص نیافتن سهم دولت به شهرداری تهران و همچنین سایر شهرداری ها گفت: بخشی از 30 هزار میلیارد تومان اعتبارات طرح های عمرانی که در شش ماه نخست امسال تخصیص یافته به شهرداری ها بوده است و بقیه هم از مسیر خزانه تخصیص می یابد اما بهتر است هر دستگاهی هم حرف یا اعتراضی دارد به جای رسانه ای کردن ، موضوع را به سازمان برنامه و بودجه منعکس کند تا تصمیم گیری شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره اخباری مبنی بر کسری بودجه دولت در نیمه نخست سال گفت : تحقق نیافتن منابع با کسری بودجه فرق می کند و ما بودجه امسال را با نفت 50 دلار، در سقف 309 هزار میلیارد تومان و در صورت افزایش بهای نفت تا 55 دلار در سقف 319 هزار میلیارد تومان به صورت سقف دوم بودجه بستیم و تقدیم مجلس کردیم اما مجلس شورای اسلامی علاوه بر اینکه مقرر کرد سهم واریز پول نفت به صندوق توسعه ملی از 20 درصد سال های قبل به 30 درصد افزایش یابد، با افزودن ردیف های دیگر، سقف بودجه را هم به 346 هزار میلیارد تومان افزایش داد که همان موقع اعلام کردیم این درآمد قابل تحقق نیست.

نوبخت افزود : همین الان ، دولت و بازنشستگان و کارمندان و فعالان اقتصادی تحت فشار هستند و نمی توان مالیات بیشتری گرفت تا این منابع محقق شود.

وی افزود: این موضوع هم به وزیران منعکس شده و بودجه آن چیزی است که قابل تحقق است چرا که منابع درامدی ما محدود است و پولی باقی نمی ماند ضمن اینکه بهای نفت در 5 ماه نخست سال، حدود 47 دلار بوده است.

نوبخت تصریح کرد : می توانیم در بودجه عدد 100 را به 200 تبدیل کنیم و درآمد را روی کاغذ دو برابر کنیم اما آیا قابل تحقق است یا خیر؟

وی افزود: روند بودجه ریزی از امسال اصلاح خواهد شد و به همه دستگاه ها اعلام کرده ایم که بودجه درخواستی آنها باید تناسب با ماموریت و اهداف آنها داشته باشد و از مجلس محترم نیز درخواست می کنیم استخدام جدید را متوقف کند چراکه قرار نیست همه 750 هزار نیروی کار جدید را در دولت استخدام کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مطمئن هستیم امسال صف آرایی شدیدی مقابل ما از سوی دستگاههای اجرایی شکل خواهد گرفت اما مصمم هستیم بودجه سال 1397 را با دقت نهایی کنیم.

وی افزود: این هم از مصایب بودجه ریزی و سختی های کار ماست اما باید تخصیص به دستگاهها در دو بخش بودجه جاری و عمرانی عادلانه و منطقی باشد.