۰ نفر

بازدید آخوندی از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان

۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۲
کد خبر: 224581
بازدید آخوندی از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان

وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه از طرح های توسعه و تملک اراضی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر امروز وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و از طرح های توسعه ترمینال پروازهای خارجی و تملک اراضی فرودگاه بازدید کرد.

تملک اراضی فرودگاه بین المللی اصفهان به مساحت 400 هکتار از یک سال گذشته در دستور کار مدیریت استان اصفهان و وزارتخانه های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و دفاع قرار گرفته است.

با تحقق کامل تملک این اراضی، عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با سرمایه گذاری 120 میلیون دلاری شرکت فرانسوی 'وینسی' آغاز خواهد شد که بر اساس آن در مرحله نخست یک ترمینال جدید به مساحت 25 هزار متر مربع احداث می شود.

در مراحل بعدی اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان با سرمایه گذاری شرکت وینسی، فضای ترمینال پروازها به 35 هزار متر مربع گسترش یافته و جایگاه تشریفات خصوصی (CIP) و پارکینگ احداث می شود.

طرح توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال 94، بین شرکت فرودگاه های کشور و شرکت مهندسی وینسی فرانسه که به عنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا مطرح است، منعقد شد.

با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه بین المللی اصفهان 2 برابر خواهد شد.

به گفته حسن امجدی مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، تملک اراضی فرودگاه در آینده نزدیک اتفاق خواهد شد و مقدمه سرمایه گذاری شرکت فرانسوی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان یکی از سه وعده انتخاباتی رییس جمهوری در سفر به اصفهان بود، تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در قالب اقتصاد مقاومتی وارد این موضوع شده و بخشی از هزینه های تملک اراضی را پوشش می دهد.

طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز در مساحت 9 هزار متر مربع با اعتبار 203 میلیارد ریال در حال اجراست.

عملیات اجرایی این طرح از مرداد سالجاری آغاز شده و پیش بینی اولیه برای اجرای آن 15 ماه است.

با اجرای این طرح توسعه که شامل ایجاد جایگاه تشریفات خصوصی و موتورخانه است، فضای ترمینال پروازهای خارجی از 6 هزار به 15 هزار متر مربع افزایش می یابد.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

وزیر راه و شهرسازی در سفر سه روزه به اصفهان از برخی طرح های عمرانی استان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند.

بازدید از عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان، بازدید از دو بانده محور اصفهان- اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از جمله برنامه های امروز سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان است.

افتتاح 15 کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، آغاز عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده محله همت آباد، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و 12 کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و بازدید از طرح دو خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از برنامه های فردا در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.