۰ نفر

کاهش توان خدمت‌رسانی دولت به جامعه با افزایش جمعیت

بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مسئولیت اجتماعی بپذیرند/ کاهش هزینه‌های درمان در کشور با ارتقا فرهنگ سلامت

۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۵۸
کد خبر: 222651
بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مسئولیت اجتماعی بپذیرند/ کاهش هزینه‌های درمان در کشور با ارتقا فرهنگ سلامت

جلسه دیدار اعضا هیأت مدیره و مسئولین مجمع خیرین سلامت کشور با معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در دیدار اعضاء هیات مدیره و مسوولان مجمع خیرین سلامت کشور با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و گرامیداشت یاد مرحوم نیری رییس اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: دولت بار سنگینی بر دوش دارد و نیازها و انتظارات جامعه نیز روز به روز افزایش پیدا می کند.

 

وی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات خیرین کشور در زمینه های مختلف ادامه داد: با افزایش جمعیت، خدماتی که دولت می تواند به جامعه ارایه دهد کاهش یافته و در این شرایط حضور و نقش آفرینی خیرین تاثیر فراوانی در خدمات رسانی به مردم و بویژه نیازمندان داشته است به گونه ای که در بخش مدرسه سازی، میزان فعالیت خیرین تقریبا با اقدامات دولت برابری می کند.

جهانگیری افزود: اخیرا در یکی از جلسات شورای اقتصاد مصوبه ای تحت عنوان مسوولیت اجتماعی به تصویب رسید که بر اساس آن وزارت نفت درصد مشخصی از منابع مالی را باید در منطقه محل اجرای پروژه ها برای مسائل اجتماعی هزینه کند که امیدوارم این امر به فرهنگ عمومی تبدیل شود و بنگاه های بزرگ اقتصادی در مناطقی که پروژه های خود را اجرا می کنند مسئولیت اجتماعی بپذیرند و در حوزه های اجتماعی به مردم خدمت رسانی کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت به کمک های مردم و خیرین در بخش های مختلف نیاز دارد، گفت: دولت در حد توان خود برای حل مشکلات خیرین بخش سلامت گام بر می دارد و تلاش خواهیم کرد دغدغه ها و مسائل مطرح شده از سوی مجمع خیرین سلامت کشور را حل و فصل کنیم.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هرچه جامعه فرهنگی تر شود و فرهنگ مردم در حوزه سلامت ارتقاء پیدا کند، از هزینه های درمان کشور کاسته خواهد شد، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست ترتیبی اتخاذ تا از ظرفیت و توانمندی خیرین حوزه سلامت در بخش های مختلف درمان، پیشگیری و آموزش استفاده شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به اقدامات انسان دوستانه پزشکان فعال در بخش خیرین سلامت اظهار داشت: لازم می دانم از روحیه انسان دوستی و خدمت رسانی پزشکان خیر که به نقاط دور افتاده و ممناطق محروم کشور سفر می کنند و به مداوای اقشار ضعیف جامعه می پردازند نیز قدردانی کنم.

در این جلسه حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به تلاش های این وزارتخانه در جهت تقویت مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر تقویت مجمع خیرین سلامت، معاونت اجتماعی را راه اندازی کرده تا بتواند اینگونه اقدامات را ساماندهی کرده و روند مشارکت خیرین سلامت کشور را بهبود بخشد.

در این نشست معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گزارشی از برنامه ها و تلاش های این وزارتخانه در جهت اجتماعی کردن سلامت در کشور و نیز ارتقاء دانش مردم در حوزه سلامت ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 40 بیمارستان در کشور توسط خیرین اداره می شود و یک بیمارستان هزار تختخوابی نیز توسط خیرین در حال احداث است.

وی با اشاره به احداث 400 درمانگاه خیریه در سطح کشور با مشارکت خیرین، خاطرنشان کرد: این اقدامات علاوه بر مواردی است که خیرین بیمارستان هایی را احداث کرده اند و این مراکز درمانی اکنون توسط بخش دولتی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اداره می شود.

در این جلسه برخی اعضاء هیات مدیره و مسئولین مجمع خیرین سلامت کشور نیز نظرات و دیدگاه های خود را بیان و ضمن تشریح مشکلات و مسائل این بخش، پیشنهاداتی در جهت بهبود فعالیت مجمع خیرین سلامت کشور و تشویق خیرین به مشارکت در امر سلامت و بهداشت و درمان مطرح کردند.