۰ نفر

هدف طرح کارورزی ارزان‌سازی نیروی کار است

۸ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۱
کد خبر: 222336
هدف طرح کارورزی ارزان‌سازی نیروی کار است

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار، مشکل اصلی تولید را نرخ بالای بهره‌های بانکی و قاچاق کالا دانسته و معتقد است: هدف از اجرای طرح کارورزی، ارزان‌سازی نیروی کار است.

علی خدایی، اظهار کرد: امروز دستگاه‌های اجرایی حتی وزارت کار به خوبی می‌دانند که مشکل اصلی تولید، واردات بی رویه، قاچاق کالا و نرخ‌ بهره‌های بالای بانکی است و اگر قدرت خرید جامعه بالا برود مشکل تولید و اشتغال هم حل می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: برخی دستگاهاه برای آنکه به بی‌برنامگی متهم نشوند، تلاش می‌کنند با ارائه طرح های مختلف چند سالی ذهنیت جامعه را مشغول کنند ولی بعد از پایان عمر فعالیتشان، هیچ نتیجه قابل دفاعی برای مردم ندارند و خروجی طرح‌ها و برنامه‌هایشان ملموس نیست.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در ادامه با اشاره به اجرای طرح کارورزی، گفت: کارورزی طرح جدیدی نیست و در سال ۱۳۸۸ به اجرا درآمد و اگر قرار بود مشکلی از اشتغال مملکت حل کند، همان زمان حل می‌کرد ولی وقتی نتیجه نداد نباید دوباره آن را با عنوان دیگری اجرایی کرد.

خدایی با بیان اینکه طرح‌هایی نظیر کارورزی منجر به اشتغال نخواهد شد،‌ اظهار کرد: هدف چنین طرح‌هایی صرفا ارزان سازی نیروی کار است و مجریان آن صراحتا اعتراف کرده‌اند که با این قبیل طرح‌ها  هم مشکل رزومه دانشجویان را حل می‌کنند و هم نیروی کار ارزان و مورد نیاز کارفرمایان را در اختیارشان می‌گذارند.

این مقام مسئول کارگری درعین حال با بیان اینکه طرح کارورزی و مهارت آموزی باید با هم بررسی شوند، ادامه داد: معتقدم در این طرح قانون دور زده شده است چون واژه کارآموز که در قانون کار به آن اشاره شده به کارورز تبدیل شده و نوعی ابداع واژه صورت گرفته است به همین دلیل به این طرح اشکال وارد است و مقدمات شکایت از آن را در دیوان عدالت رقم زده‌ایم و برای این منظور از نظر حقوقدانان، کارشناسان و فعالان حوزه نیز استفاده کرده‌ایم تا شکایت جامع و بدون نقصی ارائه شود.