۰ نفر

علی لاریجانی در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان غربی:

اقتصاد، محور دیپلماسی آینده کشور است/نیازمندی کشور به وزارتی خاص برای توسعه صادرات

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۴۱
کد خبر: 219567
اقتصاد، محور دیپلماسی آینده کشور است/نیازمندی کشور به وزارتی خاص برای توسعه صادرات

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد، محور دیپلماسی آینده کشور به شمار می رود و وزارت امور خارجه باید تامین زیرساخت های این دیپلماسی را دنبال کند.

 علی لاریجانی عصر روز یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت تغییر در ساختار وزارت امور خارجه با هدف فعال سازی دیپلماسی اقتصادی، اضافه کرد: مجلس در جلسه رای اعتماد به وزیر امور خارجه نیز بر این امر تاکید کرد و تصمیم وزارت امور خارجه نیز در این مورد جدی است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات، اظهار کرد: کشور به جای تفکیک وزارتخانه ها به وزارتی خاص برای توسعه صادرات و بازرگانی در کشور نیازمند است.

لاریجانی، اعطای مشوق ها را اقدامی درست در توسعه صادرات کشور دانست و گفت: این امر در برنامه ششم توسعه نیز مورد توجه قرار گرفته است و نظام اقتصادی کشور نیز باید به این امر بیش از پیش توجه کند.

وی، خصوصی سازی را یکی از مهمترین راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود و این امر، اعطای بودجه به بخش توسعه ای و عمرانی را با محدودیت مواجه می کند.

لاریجانی تاکید کرد: در سطح کلان کشور برای خصوصی سازی اعتقاد راسخی وجود دارد اما باید ساز و کار آن نیز فراهم شود.

وی اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها را از ابتدا نادرست خواند و بیان کرد: در صدد هستیم تا این طرح را به مسیر درست برگردانیم و یارانه بخش تولید را نیز احیا کنیم.

 دیپلماسی اقتصادی بخشی از عقلانیت مبتنی بر منافع ملی در دنیای کنونی است؛ عقلانیتی که در پی آن، نشر ارزش های سیاسی و اجتماعی در فضای جهانی امکان پذیر بوده و بستر مناسب را برای نفوذ سیاسی و فرهنگی در جوامع دیگر محیا می کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز/ یکشنبه/ به همراه جمعی از نمایندگان آذربایجان غربی جهت افتتاح چند طرح مهم عمرانی وارد این استان شد.

حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، افتتاح دانشکده ادبیات پردیس نازلو، افتتاح طرح بزرگراه شهید کلانتری، بازدید از دریاچه ارومیه، حضور در جلسه شورای اداری استان و شرکت در جلسه با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی از دیگر برنامه های علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر بود.