۰ نفر

فرهنگ مشارکت جمعی در مدارس ترویج شود

۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 219195
فرهنگ مشارکت جمعی در مدارس ترویج شود

یک فعال تعاونی معتقد است توانمندی بنگاههای تعاونی و استفاده از ظرفیتهای این بخش موجب حل مشکل اشتغال و ایجاد رفاه در کشور می‌شود.به گفته وی فرهنگ مشارکت پذیری و فعالیتهای جمعی باید از مهدکودکها و مدارس شروع شود.

 بهروز فرهنگیان، اظهار کرد: تعاونی یک الگوی اقتصادی بالغ است و ظرفیتهای قانونی خوبی در اختیار دارد که می‌توان از آن برای تجمیع توانمندی‌ها در زمینه‌های مالی، علمی و اشتغال استفاده کرد. از سوی دیگر تعاونی‌ها فرصت مناسبی برای گسترده تر کردن بازارها به شمار می‌روند و می‌توان بزرگترین شبکه‌های تولید و توزیع کشور را در این زمینه فعال کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به موانع پیش روی بخش تعاون، گفت: در حالی که در دنیای امروز، موضوع رقابت‌پذیری به عنوان یک اصل پذیرفته شده است، در بخش تعاون ایجاد مزیت رقابتی و اصل رقابت‌پذیری کمتر مورد توجه قرار گرفته و این امر بزرگترین عامل بازدارنده رشد اقتصادی تعاونی‌ها به شمار می‌رود.

فرهنگیان متذکر شد: با توسعه روابط بین المللی کشور به ویژه پس از اجرای برجام، گسترش تعاملات و رقابت‌پذیری افزایش داشته است و بر این اساس باید به سمت تقویت تعاونی‌ها برای حضور در بازارهای هدف برویم و ساختارها و رویه‌های مدیریتی در این بخش را اصلاح کنیم.

این فعال تعاونی درعین حال با تاکید بر لزوم بهره‌مندی تعاونی‌ها از آموزشهای روز، بیشترین نیاز تعاونی‌ها را آموزشهای حقوقی، آموزش قانون تعاون و آموزشهای مربوط به مدیریت اقتصادی دانست و گفت: در زمینه آموزشهای آکادمیک هم باید در دانشگاهها دروسی در حوزه تعاون تعریف و تدوین شود و فارغ التحصیلان رشته‌های کارشناسی تعاون و مدیریت تعاون پس از طی مراحل علمی وارد عرصه فعالیت در حوزه تعاون شوند.

رییس اتاق تعاون فارس در پایان بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ تعاون در کشور تاکید کرد و بیان اینکه آموزش مهمترین نیاز بخش تعاون است، گفت: آموزش فعالیت‌های جمعی و گروهی باید از مهدکودکها و مدارس آغاز شود چون در جامعه ما ظرفیتهای خوبی برای انجام چنین فعالیتهایی وجود دارد اما انجام فعالیتهای جمعی هنوز مورد اقبال نیست و لازم است فرهنگ مشارکت پذیری در کشور توسعه یابد.