۰ نفر

رشد ۱۱۲درصدی فروش اموال منقول در دولت یازدهم

۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 219174
رشد ۱۱۲درصدی فروش اموال منقول در دولت یازدهم

رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از رشد ۱۱۲.۵ درصدی فروش اموال منقول در دولت یازدهم خبرداد و رقم آن را ۹ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،امین دلیری امروز در نشستی خبری افزود:‌ فروش اموال منقول در دولت دهم ۴ هزارو ۴۶۴ ریال بود که در دولت یازدهم با رشد ۱۱۲.۵ درصدی به ۹ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال رسید.

رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: فروش اموال غیرمنقول در دولت دهم هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال بود که در دولت یازدهم به ۳ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال رسید که ۲۰۴ درصد رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد:مجموع این دو رقم در دولت دهم ۵ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال بوده است که در دولت یازدهم به ۱۳ هزار و ۵۱ میلیارد ریال رسید که در مجموع کل فروش دو دوره ۱۳۱.۵ درصد رشد نشان می دهد.

دلیری بیان کرد: فروش کالای قاچاق در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم ۴۷.۸ درصد رشد داشته و در کالاهای متروکه ۳۳۲.۴ درصد رشد نشان می دهد.

وی تاکید کرد:کالاهای استردادی در دولت دهم هزار و ۶۳ میلیارد ریال بود که این رقم در دولت یازدهم به ۷ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال رسید و ۶۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در بخش کالاهای اعاده ای در دولت دهم هزار و ۶۴ میلیارد ریال و در دولت یازدهم ۵۲ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال با ۱۷۶ درصد رشد عملکرد داشتیم.

به گفته دلیری، همچنین در بخش کالاهای انهدامی نیز در دولت دهم ۵۵۲ میلیارد ریال عملکرد صورت گرفته که این میزان در دولت یازدهم به هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال با ۱۶۲ درصد رشد رسید.

وی به تصویب و ابلاغ ایجاد دفاتر سازمان در ۱۰ استان از جمله قم، البرز، سمنان، گلستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و همچنین لرستان اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد سامانه جامع اموال تملیکی با همکاری گمرک، تعزیرات، نیروی انتظامی، سازمان مالیاتی و ... نهایی شد و فردا در این زمینه تفاهم نامه ای با گمرک امضا می شود.

دلیری با اشاره به اینکه برای تحویل کالاهای قاچاق فشار زیادی بر سازمان وجود داشت، تصریح کرد: برای خرید و تجهیز انبارها ۵۰ میلیارد تومان از مجلس مصوبه داشتیم که البته ۱۵ میلیارد تومان به این منظور اختصاص یافت و در مجموع انبارهای سازمان ۴ برابر شده و به ۶۲ هزار متر مربع رسیده است.

وی همچنین به ایجاد برخی سامانه ها مانند سامانه بار، مانیتورینگ انبارها، پلمپ الکترونیکی، صدور حواله های الکترونیکی، کاردکس الکترونیکی برای خودروها و طراحی سامانه حراج اشاره کرد و افزود: ورود به بورس کالا و فروش بخشی از کالاهای سازمان در سال گذشته انجام و چندین عرضه موفق داشتیم و این برنامه را ادامه خواهیم داد.