۰ نفر

حمایت از واحد‌های صنعتی نیمه فعال گامی به سوی اقتصادمقاومتی

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۰۹
کد خبر: 219058

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و نیمه فعال، اولین و مهم‌ترین کاری است می‌توان در حوزه صنعت و در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام داد، گفت: واحدهای غیرفعال و نیمه فعال را می‌توان با سرمایه در گردش فعال کرده و افزایش ظرفیت داد.

سیدحمید پورمحمدی امروز در سفر به شهرکرد در جلسه توسعه امور تولیدی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به این‌که بیمه محصولات کشاورزی به‌صورت کلان در کشور وجود دارد، اظهار کرد: کمک‌های دولتی در این زمینه وجود دارد اما به تنهایی پاسخ‌گو نیست و باید با رئیس بیمه کشاورزی صحبت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی اختصاص یارانه صادرات به محصول سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری را در جهت حمایت از کشاورزان را تاکید و تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه سال جاری افزایش تولید تمامی محصولات کشاورزی است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و نیمه فعال، اولین و مهم‌ترین کاری است می‌توان در حوزه صنعت و در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام داد، گفت: واحدهای غیرفعال و نیمه فعال را می‌توان با سرمایه در گردش فعال کرده و افزایش ظرفیت داد.

وی افزود: 450 واحد تولیدی تعطیل در چهارمحال و بختیاری با ظرفیت میانگین 48 درصد، می‌توانند از ظرفیت تسهیلات بانکی استفاده کنند که سرمایه در گردش به معنای تسهیلات کوتاه مدت است.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به وجود دو شرط برای معرفی واحدهای صنعتی در جهت استفاده از سرمایه در گردش اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید تولید واحدها توجیه اقتصادی داشته و محصول تولیدی آن‌ها خریدار داشته باشد.

پورمحمدی اطهار کرد: اگر خودروسازان به این نتیجه برسند که تاسیس کارخانه در چهارمحال و بختیاری مناسب‌تر از استان‌های دیگر است می‌توان خودروسازان را به این استان آورد.

وی گفت: در بحث پتروشیمی بحث اشتغال و توجیه اقتصادی مهم است و مکان آن تفاوتی ندارد.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به طرح جایگزنی ناوگان فرسوده حمل و نقل در سطح کشور، تصریح کرد: دولت برنامه دارد که 5 هزار مینی‌بوس برای جایگزینی خریداری کند که اگر کارخانه چهارمحال و بختیاری توان تامین این ظرفیت را داشته باشد باید اعلام آمادگی کند.

وی واگذاری موزه، ورود گردشگران از کشورهای هدف و توسعه گردشگری از طریق تبلیغ فرش و صنایع دستی را در رونق گردشگری شهرها و روستاهای گردشگری در سطح کشور و چهارمحال و بختیاری مهم ارزیابی کرد.

پورمحمدی به لزوم الگوسازی در بخش گردشگری اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان باعث ایجاد الگو در سطح کشورمی‌شود؛ مانند پروژه‌ دهکده ورزشی چهارمحال و بختیاری که توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.