۰ نفر

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور:

جذب بیش از ۱۱میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی/ کمیته رفع موانع سرمایه گذاری تشکیل شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 219053
 جذب بیش از ۱۱میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی/ کمیته رفع موانع سرمایه گذاری تشکیل شد

معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور می گوید، در یک سال گذشته 11 میلیارد و 843 میلیون دلار سرمایه گذاری تصویب شده که بیانگر رونق سرمایه گذاری خارجی است؛ البته پیش بینی می شود این رقم افزایش بیشتری داشته باشد.

«حمید پورمحمدی» امروز (سه شنبه) در کنفرانس نفت 2017 با بیان اینکه در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق بوده ایم، افزود: تاکنون دولت 134 طرح تصویب کرده که 126 طرح جدید و 14 طرح مربوط به افزایش سرمایه گذاری طرح های گذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور درباره رفع موانع سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت گفت: کمیته ای از سوی دولت با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، مدیر برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه و نماینده سازمان سرمایه گذاری خارجی مامور پیگیری این موضوع هستند.

پورمحمدی افزود: از بخش خصوصی نیز دعوت می کنیم با ارایه نظرات خود، به ما در پیگیری این مهم کمک کند.

وی یادآور شد: تامین مالی برای بخش پایین دستی صنعت نفت در حوزه پالایش، فروش و قیمت گذاری از جمله مواردی است که مورد پیگیری قرار گرفته و در برنامه ششم توسعه که از سال آینده آغاز می شود، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه درباره خوراک میعانات گازی نیز گفت: در سال 1396 حدود 132 هزار بشکه خوراک میعانات گازی خواهیم داشت که این رقم به 190 هزار بشکه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت نیازمند سرمایه گذاری است، افزود: این منابع مالی می تواند از منابع خارجی، صندوق های سرمایه گذاری، بازار سرمایه و اوراق، بانک ها و موسسه های خصوصی داخلی و خارجی تامین شود.

پورمحمدی درباره طرح ها و پروژه های معلق مانده در بخش صنعت نفت گفت: برای پیشبرد پروژه های معلق مانده در بخش صنعت نفت می توان به همکاری بخش خصوصی داخلی و خارجی توجه کرد.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بانک ها نیز می توانند با بخش خصوصی ایران برای تامین مالی مشارکت داشته باشند، افزود: بانک ها می توانند با بخش خصوصی ایران بویژه صنعت نفت شریک تجاری شوند و یا کمک کنند تا شرکای دیگری جذب پروژه ها شوند.

کنفرانس نفت2017 با حضور مسئولان صنعت نفت، فعالان بخش خصوصی صنعت نفت در بخش پایین دستی و میان دستی صنعت نفت و نمایندگان شرکت های بین المللی در مرکز همایش های صدا وسیما برگزار شده است.

رونق تجارت بین المللی در پایین دستی و میان دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران، آشنایی انجمن های تخصصی فعال ایرانی و بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برای توسعه همکاری های دوجانبه و چند جانبه از اهداف این کنفرانس است.