۰ نفر

نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده ۳برابر مردان است

۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۱۲
کد خبر: 218704
نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده ۳برابر مردان است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بخش خصوصی سازمان‌های مردم‌نهاد و شهرداری‌ها برای رسیدگی به مسائل زنان سرپرست خانوار باید با هم همکاری و تعامل داشته باشند و امیدواریم با حضور دکتر نجفی شهردار تهران بتوانیم تعامل بیشتری را با بخش‌های دولتی داشته باشیم تا جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که با حضور شهردار تهران، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: اشتغال و کارآفرینی باید با هماهنگی دستگاه‌ها و ستاد ملی زن و خانواده که در این زمینه مسوولیت جدی دارند، انجام شود و ما در دولت دوازدهم به طور ویژه در این موضوع پیش می‌رویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه 40 درصد تولیدات محصولات کشاورزی یا مستقیم به دست زنان و یا با واسطه آنها تولید شده است، گفت: بایستی درخصوص اشتغال زنان تحصیلکرده برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم زیرا این مساله تبدیل به مطالبات جدی شده است. در حقیقت آمار زنان تحصیلکرده در استان تهران و بسیاری از استان‌ها رو به افزایش است و نرخ بیکاری در زنان تحصیلکرده نسبت به آقایان2 تا 3 برابر است.
وی افزود: کاری که امروز در این نمایشگاه انجام شده توجه به یکی از کانون‌های آسیب اجتماعی است که بحث زنان سرپرست خانوار است و در قانون برنامه ششم توسعه ماده «80» بند «3» به صورت مشخص به ساماندهی مسائل زنان سرپرست خانوار و توان‌افزایی آنها اشاره دارد.
ابتکار در پایان اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشیم آن است که اگر عنوان این اقدام، اقدام ملی است بسیار انتخاب درستی است چون جایگاه شهرداری حمایت از اقداماتی است که در حد ملی ثمربخشی دارد.
در ادامه این مراسم فهیمه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز گفت: یکی از خروجی‌های ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نمایشگاه زنان و تولید ملی است و یکی از خروجی‌های این نمایشگاه اشتغال و مشاغل خانگی است که شهرداری تهران آنها را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌دهد تا این افراد خودشان توانمند شوند.
وی ادامه داد: زنانی را که توانمند شده‌اند برای اخذ مدرک فرستاده‌ایم ولی نتوانستیم وام خوداشتغالی برای آنها بگیریم. همچنین شبکه‌ای به وجود آمده است که زنان توانمند و برند شوند. در حقیقت 3024 زن سرپرست خانوار نمایشگاه را پشتیبانی می‌کنند و برخی هم کارگاه دارند.
وی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: قرار است از 5 کتاب زنان سرپرست خانوار رونمایی شود.