۰ نفر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد:

صندوق‌های بازنشستگی از چالش‌های اصلی کشور است/ پرداخت تسهیلات ۴میلیونی به بازنشستگان از مهرماه

۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 218287
صندوق‌های بازنشستگی از چالش‌های اصلی کشور است/ پرداخت تسهیلات ۴میلیونی به بازنشستگان از مهرماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی جزو ۴یا پنج چالش اصلی کشور هستند، از پرداخت تسهیلات ۴میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری از مهرماه خبر داد.

اقتصاد آنلاین _ سمانمه برمخ‌شاد؛ محمود اسلامیان امروز در نشست خبری که به مناسبت بیست و پنجم ذی الحجه و آیین رونمایی از تندیس بازنشستگان نمونه صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد با اشاره به اینکه همانطور که دربحث های انتخاباتی و جریان رای اعتماد به وزیران شنیدید صندوق های بازنشستگی جزو 4یا پنج چالش اصلی کشور است، تصریح کرد: در این راستا با کمک مدیران پیش از انقلاب و پس از انقلاب و همچنین با کمک مشاوران بین المللی واکاوی دقیق انجام شده که در فرصتی مناسب رونمایی می شود.

26

وی در ادامه افزود: ریشه اصلی این مشکل نفت است، پول نفت باعث بی تدبیری های بسیاری در اقتصاد شده و امیدواریم حالا که چالش نفت در حال برطرف شدن است، در مسیر درستی حرکت کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در حوزه بازنشستگی دو چالش بزرگ داریم که یکی کاهش قدرت خرید و دیگری تبعیضی است که به دلیل دوران بازنشستگی برای آنها ایجاد شده است، گفت: در این راستا دولت یازدهم به ما کمک کرده و علاوه بر کمک انجام شده، ردیفی در بودجه در نظر گرفته شد که کاهش قدرت خرید جبران شود، در این راستا 2هزار و 200میلیارد تومان اختصاص داده شد و امیدواریم این ردیف در بودجه سال های آینده نیز در نظر گرفته شود.

اسلامیان به ثبت نام 45هزار نفر برای خرید خودروی قسطی اشاره کرد و تصریح کرد: مهلت ثبت نام امروز به پایان رسیده و بین ثبت نام کنندگان قرعه کشی انجام خواهد شد.

به گفته او این طرح قابل تمدید نیست اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال خیلی خوب بازنشستگان، این طرح ادامه یابد.

وی درباره تبعیض موجود در حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: این موضوع یک عارضه است و دلیل آن هم این است که دستگاه ها متفاوت هستند. اما وظیفه شورای حقوق و دستمزد است که تفاوت‌ها را مدیریت کند، ما فقط می‌توانیم منعکس کننده مشکلات باشیم، در این راستا مشکل  را مرتب منتقل کردیم و راه حل ارائه شده، تعدیلاتی را هم شروع کردیم.

27

اسلامیان با بیان اینکه پیشنهاد این بوده که شورای عالی حقوق و دستمزد باید موضوع را کنترل کند، افزود: دستگاه‌ها ممکن است تصمیماتی را بگیرند که به ما تحمیل می‌شود، طی  40سال گذشته 26تصمیم گرفته شده که هزینه هایش را به صندوق ندادند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در سه سال گذشته هزار و 650میلیارد تومان وام دادیم، ادامه داد: سال گذشته 750میلیارد تسهیلات در قالب 250هزار فقره وام 3میلیون تومانی و از مهر امسال تا سال آینده 350هزار میلیارد تومان تسهیلات 4میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

در جریان این نشست خبری تندیس بازنشستگان نمونه صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی شد.