۰ نفر

به دلیل نرسیدن اطلاعات از بانک مرکزی؛

امکان اعلام سهم بهره‌وری در رشد سه‌ماهه وجود ندارد/ سنجش بهره‌وری در چه سازمان‌هایی صورت می‌گیرد؟

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 218054
امکان اعلام سهم بهره‌وری در رشد سه‌ماهه وجود ندارد/ سنجش بهره‌وری در چه سازمان‌هایی صورت می‌گیرد؟

رییس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه اخیرا دستورالعمل سنجش بهره وری ۶ دستگاه از جمله سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده گفت:امکان اعلام میزان سهم بهره وری در رشد سه ماهه سال ۹۶ به دلیل نرسیدن اطلاعات از بانک مرکزی فعلا وجود ندارد.

رویا طباطبایی یزدی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: با ابلاغ معاون رییس جمهور، سنجش بهره وری در بانک مرکزی، صدا و سیما، محیط زیست، سازمان برنامه و بودجه و سازمان انرژی اتمی صورت می گیرد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، یزدی در خصوص سهم بهره وری در رشد اقتصادی گفت: بهره وری هم می تواند مثل رشد سنجیده شود، ولی اطلاعات ریزی که نیاز داریم برای سهم بهره وری در رشد اقتصادی را نداریم.

وی افزود،البته در سال ٩٣ تا ٩٥ سهم بهره وری در رشد محاسبه شده و میانگین رشد ٤.٥٥ درصد بوده که از این رقم ٢.٩١ واحد از طریق بهره وری است.

یزدی ادمه داد نباید نسبت به این رقم هیجان زده شویم، چراکه موجودی سرمایه در نفت و گاز به دلیل تحریم بلااستفاده بود.

رییس سازمان ملی بهره وری گفت: امکان اعلام میزان سهم بهره وری در رشد سه ماهه سال 96 به دلیل نرسیدن اطلاعات از بانک مرکزی فعلا وجود ندارد.

وی افزود، اطلاعات مربوط به موجودی سرمایه باید از طریق بانک مرکزی اعلام شود که هنوز این اطلاعات منتشر نشده است.

رییس سازمان ملی بهره وزی گفت: در کنفرانس بین‌المللی سه روزه هزینه یابی جریان مواد، که در تهران برگزار میشود، در 80 نفر از متخصصان و فعالان حوزه بهره‌وری سبز در کشور و شرکت‌کنندگانی از 11 کشور دیگر عضو APO از جمله بنگلادش، کامبوج، ‌ هند، اندونزی، مالزی، نپال، پاکستان حضور دارند.

وی افزود: در این کنفرانس اساتید برجسته‌ای از کشورهای آلمان، تایلند، هند، مالزی، ژاپن، تایوان و ویتنام به ارایه آخرین مباحث و معرفی تجارب موفق پیاده‌سازی MFCA می‌پردازند.

یزدی با بیان اینکه هزینه‌یابی جریان مواد یکی از ابزارهای نوین ارتقای بهره‌وری سبز میباشد، تاکید کرد، با ابتکار کشورهای پیشرفته‌ای همچون آلمان در قالب استاندارد بین‌المللی ایزو 14051، در بسیاری از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی این کشورها و برخی از کشورهای عضو APO موجب ارتقای بهره‌وری، کاهش قیمت تمام شده محصول و حفاطت از محیط زیست شده است.

به گفته این مقام مسئول، برای انتخاب نمایندگان ایران در کنفرانسهای بین المللی بهره وری، 60 درصد از بخشهای دولتی، 9درصد از بخش خصوصی با معرفی اتاهای بازرگانی، اصناف و تعاون، 10درصد اساتید دانشگاه و 12 درصد از بین انجمن های علمی انتخاب میشوند.