۰ نفر

تاکید بر توسعه روابط تهران وکاراکاس

روحانی: تداوم رایزنی میان کشورهای صادرکننده نفت ضروری است/ با شکست تروریست‌ها در منطقه زمینه دخالت‌های خارجی محدود می‌شود

۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۰
کد خبر: 217742
روحانی: تداوم رایزنی میان کشورهای صادرکننده نفت ضروری است/ با شکست تروریست‌ها در منطقه زمینه دخالت‌های خارجی محدود می‌شود

رییس جمهور در دیدار رییس جمهور ونزوئلا، تداوم رایزنی میان کشورهای صادرکننده نفت را ضروری خواند و اظهارداشت: تلاش های اعضای اوپک و غیراوپک و بویژه ونزوئلا برای کاهش تولید و پایداری و تعادل بهای نفت دستاوردهای مثبتی داشته است که تداوم این تلاش ها ضروری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در این دیدار که در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در عرصه علم و فناوری، در آستانه پایتخت قزاقستان انجام شد؛ وحدت و توسعه همکاری میان کشورهای مستقل را مهم خواند و با اشاره به تلاش های آمریکا برای تفرقه افکنی و مداخله در امور داخلی کشورها گفت: تردیدی نداریم که شیوه های جدید دولت آمریکا برای بلند مدت نمی تواند تداوم یابد.

رییس جمهور همچنین به موضوع معضل تروریسم در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کشورهای در حال مبارزه با تروریسم در منطقه، دستاوردهای ارزنده ای داشته اند به طوری که اکنون شرایط برای تروریست ها در عراق و سوریه بسیار وخیم است و با شکست تروریست ها در منطقه نیز زمینه دخالت های خارجی محدودخواهد شد.

 دکتر روحانی روابط ایران و ونزوئلا را نیز روابطی رو به توسعه خواند و اظهارداشت: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، گامی مهم در جهت تقویت همکاری های مشترک است.

"نیکلاس مادورو" رییس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار خواهان توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط تهران – کاراکاس شد و گفت: تشکیل کمیسیون مشترک  زمینه مناسبی را برای بررسی فرصتهای جدید در تقویت همکاریهای ایران و ونزوئلا ایجاد خواهد کرد.

رییس جمهور ونزوئلا همچنین به موضوع رایزنی ها برای ثبات بازار نفت اشاره کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا برای رساندن بهای نفت به رقمی مناسب، نشستی را تا پایان سال جاری میلادی با حضورسران کشورهای عضو اوپک و غیراوپک برگزار کنیم.

وی همچنین با تشریح فشارها و هجمه های آمریکا به کشورش اظهارداشت: مردم ونزوئلا بویژه در شش ماه اخیر ، شاهد هجمه ها و دخالت های آمریکا بودند اما ما با حفظ وحدت خود، در برابر این فشارها ایستادگی خواهیم کرد.