۰ نفر

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تورم تک‌رقمی مهم‌تر است یا خروج از رکود؟/ تنها با تک‌رقمی کردن نرخ تورم نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد

۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 217177
تورم تک‌رقمی مهم‌تر است یا خروج از رکود؟/ تنها با تک‌رقمی کردن نرخ تورم نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران گفت: تنها با تک‌رقمی کردن نرخ تورم نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد. دولت باید چندین هدف و اولویت داشته باشد که میان آنها تورم تک‌رقمی نیز قرار داشته باشد.

اقتصاد آنلاین - طاهره رضوی؛ غلامحسین دوانی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در رابطه با این‌که دولت دوازدهم همچنان باید سیاست کاهش نرخ تورم را دنبال کند یا این‌که باید با اتخاذ سیاست‌های انبساطی، به دولت عبور از رکود و ایجاد رونق برود؟ اظهار داشت: دولت نباید تنها یک هدف را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: تنها با تک‌رقمی کردن نرخ تورم نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد. دولت باید چندین هدف و اولویت داشته باشد که میان آنها تورم تک‌رقمی نیز قرار داشته باشد.

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران با ذکر این نکته که در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که دولت هیچ برنامه اقتصادی‌ای ندارد و تکلیفش با اقتصاد کشور مشخص نیست، تصریح کرد: چند اقتصاددان با خواندن یک کتاب انگلیسی نباید فکر کنند که می‌توانند چرخ اقتصاد را در کشور بچرخانند.

دوانی با بیان این‌که مهم‌ترین اقدام دولت باید متوقف کردن واردات بی‌رویه باشد، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰، ۷۰ درصد اجناسی که صادر می‌کنیم، در داخل تقاضا دارد و کالاهایی را که وارد می‌کنیم، می‌توان در داخل کشور نیز تولید کرد.

وی متذکر شد: دولت نتوانسته مشکلات اساسی کشور را در ۴ سال گذشته حل کند. دولت تنها توانسته تنش‌های سیاسی کشور را پایین آورد.

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران ادامه داد: تنش‌های سیاسی پایین آمده، اما هیچ گامی برای اقتصاد برداشته نشده است.

دوانی خاطرنشان کرد: حتی گام اول برای پیشرفت اقتصاد نیز برداشته نشده؛ به طوری که همچنان تولید، معضل اقتصادی کشور است.