۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

حذف فقر مطلق با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها/ قانون تامین اجتماعی ایران ضد فقر است

۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۲۸
کد خبر: 216704
حذف فقر مطلق با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها/ قانون تامین اجتماعی ایران ضد فقر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع تعاونگران با اشاره به اینکه دستیابی به رشد متوازن از مسیر گسترش تعاونی‌ها امکان‌پذیر است، گفت: فقر مطلق از طریق مشارکت مردمی و تعاونی‌ها حذف می‌شود.

 علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تقدیر از فعالان تعاونی، اظهار داشت: تعاونی‌ها راه بی‌بدیل برای محو ضعف و نابرابری‌ها است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ربیعی ادامه داد: تعاونی می‌تواند نابرابری را کمتر و رشد را بیشتر کند.

وی اضافه کرد: با تعاون به کار و با کار به رفاه می‌رسیم.

ربیعی گفت: ظرفیت بالایی برای ایستادن بیشتر بر پای خود داریم و تعاونی‌ها می‌توانند چنین بستری را فراهم کنند.

وی توسعه تعاونی‌ها را نه فقط به عنوان مسئولیت اداری بلکه اخلاقی توصیف کرد و افزود: اندیشه اقتصاد مقاومتی ورود تعاونی‌ها را به این بخش تسهیل می کند.

ربیعی اشتغال فراگیر را ضد فقر دانست و بهترین قالب برای این نوع اشتغال را تعاونی معرفی کرد.

تعاونی‌های شهر و روستا تا پایان سال به 80 مورد می‌رسد

ربیعی گفت: وقتی به اصول قانون تأمین اجتماعی که اول انقلاب اسلامی تدوین شد، مراجعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم چقدر این قوانین ضد فقرند و چه آرمان‌های خوبی در آنها نهفته است.

وی درباره طرح «یک هزار روستا، یک هزار تعاونی» افزود: شمار تعاونی‌های شهر و روستا از ١٢ به ٥٠ رسیده است و تا پایان سال به ٨٠ تعاونی فزونی می‌یابد.

ربیعی به اتصال عمودی و افقی تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: زنجیره تعاونی‌ها می‌تواند نیروهای لازم را تأمین کند و ما نیز می‌توانیم این اتصال را برقرار کنیم.

 در این گردهمایی از ٣٢ تعاونی و یک اتاق تعاون برتر کشور از میان ٧٠٠تعاونی منتخب قدردانی شد.

تجلیل از سه همکار استانی به عنوان نمایندگان سطوح اجرایی وزارت تعاون، یک مدیر بانک توسعه تعاون و یک نفر از همکاران ستادی نیز در برنامه بود.