۰ نفر

توجه به خطوط ریلی "باری" در اولویت‌ راه‌آهن قرار دارد

اجرای ۱۶۴طرح در شبکه ریلی کشور/ مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای ۲۱طرح

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 215405
اجرای ۱۶۴طرح در شبکه ریلی کشور/ مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای ۲۱طرح

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: 164 طرح عمرانی با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال در شبکه ریلی کشور در حال اجراست.

مازیار یزدانی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از 2 طرح اداره کل راه آهن قم، پیشرفت این تعداد طرح را 74 درصد به صورت تجمیعی عنوان کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: از این تعداد طرح،21 مورد برای سرمایه گذاری خارجی تعریف شده است که با اعلام آمادگی سرمایه گذاران وارد مذاکره شده ایم.

یزدانی ادامه داد: با وجود وضعیت اقتصادی دولت، طرح های عمرانی در همه نقاط کشور با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و هیچ کدام از طرح ها تعطیل نشده است.

وی با اشاره به این که باید به طرح های زیربنایی نگاه اقتصادی داشت گفت: به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی صورت بگیرد که به میزان هزینه کرد در طرح های عمرانی، شاهد بهره وری هرچه بیشتر باشیم.

یزدانی افزود: یکی از اولویت های راه آهن جمهوری اسلامی اهتمام به ارتقاء خطوط ریلی باری است، چراکه این امر باعث صرفه جویی در سوخت و کاهش هزینه ها، تصادف ها، استهلاک جاده ای و تبعات اجتماعی می شود.

وی با اشاره به طرح های عمرانی شبکه ریلی قم نیز گفت: در صورتی که ایستگاه قم را ارتقا بخشیم شاهد تسریع در حمل و نقل باری و مسافران در سطح کشور خواهیم بود.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که در استان قم ظرفیت ارتقای زیرساخت های خطوط ریلی وجود دارد گفت: با ارتقاء این زیرساخت ها باید خدماتی در شان زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) انجام شود.

خط دوم کمربند ریلی گار مانوری به قمرود قم و سوزنبانی ایستگاه گار مانوری با اعتبار 321 میلیارد ریال، امروز همزمان با ششمین روز از هفته دولت طی آیینی در قم به بهره برداری رسید.

همچنین عملیات احداث ساختمان جدید اداره کل راه آهن قم در زمینی به مساحت 950 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، آغاز شد.

دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 به نام هفته دولت نامگذاری شده است.