۰ نفر

در بخش هزینه‌های‌جاری صرفه‌جویی کنیم

نوبخت: تحقق رشد ۸درصد اقتصادی یا ایجاد ۹۵۵هزار فرصت شغلی/ تحقق برنامه‌ششم به بودجه عمومی وابسته نشد

۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 214324
 نوبخت: تحقق رشد ۸درصد اقتصادی یا ایجاد ۹۵۵هزار فرصت شغلی/ تحقق برنامه‌ششم به بودجه عمومی وابسته نشد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دستیابی به برنامه ششم توسعه، تحقق رشد 8 درصد اقتصادی یا ایجاد 955 هزار فرصت شغلی سالانه، به بودجه عمومی وابسته نشده است.

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان گیلان در گلزار شهدای رشت بیان داشت: اگر تصور شود که دستیابی به برنامه ششم و اهداف این برنامه از جمله رشد 8 درصد اقتصادی یا 955 هزار فرصت شغلی سالانه را به بودجه عمومی وابسته کرده ایم، برداشت نادرستی است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی در توضیح این موضوع اظهار داشت: چرا که در ماده 3 قانون برنامه توسعه هم تصریح شده که از 770 هزار میلیارد تومانی که باید سالانه سرمایه گذاری شود تا به اهداف برسیم، فقط 99 هزار میلیارد تومان را می توانیم از منابع بودجه عمومی پرداخت کنیم و مابقی آن باید از طریق شرکت های دولتی، بانک ها، صندوق توسعه ملی، بخش خصوصی و در نهایت سرمایه گذاران خارجی تامین شود.

به گفته نوبخت، مجموعه ای از بخش ها باید در کنار بودجه عمومی باشد و اگر بودجه عمومی مانند شرایط فعلی کاهش یابد، باید در بخش هزینه های جاری صرفه جویی کنیم تا بتوانیم این سرمایه گذاری ها را انجام دهیم و علت اینکه من از همکارانم در قوه مجریه انتظار دارم ، هزینه های جاری را کم کنند، این امر است.

معاون رئیس جمهوری افزود: این موضوع به معنای آن نیست که انقباضی در کشور ایجاد شود بلکه باید این هزینه های جاری به عمرانی تبدیل شوند تا طرح های سرمایه گذاری نیز از سمت ما صورت پذیرد.

وی گفت: در سال جاری بیش از 44 هزار میلیارد تومان در طرح های عمرانی سرمایه گذاری می شود، درحالیکه این رقم در سال 1394 ، 37 هزار و 500 میلیارد تومان و در سال قبل (1395) 42 هزار میلیارد تومان بوده است.

 هفته‌ دولت امسال با محوریت شعار تدبیر و امید برای تولید و اشتغال برگزار می‌شود. گیلان در طول هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از یک هزار و 174 پروژه عمرانی و تولیدی بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر یک هزار و 226 میلیارد تومان است.

امروز و در نخستین روز از هفته دولت با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین استاندار گیلان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث فاز 3 کارخانه گیل راد شمال در شهرک صنعتی سفیدرود رشت به زمین خواهد خورد.

همچنین با حضور نوبخت به نمایندگی از هیأت دولت، به صورت همزمان پروژه های جایگزینی کابل های خودنگهدار به جای سیم مسی فرسوده در سطح استان و نیز دانشکده فناوری های نوین در دانشگاه گیلان افتتاح می شود.

نشست با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع و دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی، اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه گیلان از دیگر برنامه های سفر 2 روزه معاون رئیس جمهوری به گیلان است.