۰ نفر

گزارش مراسم تحلیف شورای شهر پنجم

محمدعلی نجفی امروز به صورت رسمی شهردار پایتخت شد/ رحمانی فضلی: توفیق شوراها سرمایه اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 214032
محمدعلی نجفی امروز به صورت رسمی شهردار پایتخت شد/ رحمانی فضلی: توفیق شوراها سرمایه اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد

اعضای شورای شهر پنجم امروز پس از پایان مراسم تحلیف و برگزاری انتخابات هیات رئیسه، در اولین دستور جلسه شورای شهر پنجم، محمدعلی نجفی را با ۲۱ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

مراسم تحلیف شورای شهر

اولین عکس یادگاری اعضای شورای پنجم شهر تهران 

محمدعلی نجفی با کسب 21 رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد

اعضای شورای شهر پنجم امروز پس از پایان مراسم تحلیف و برگزاری انتخابات هیات رئیسه، در اولین دستور اولین جلسه شورای شهر پنجم، محمدعلی نجفی را با 21 رای به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

شورای شهر پنجم تهران، نجفی را برای صدور حکم به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور معرفی می‌کند.

همچنین اعضای شورای شهر  امروز برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با مترو به حرم مطهر می‌روند.

محسن هاشمی پس از انتخاب شهردار تهران گفت:امیدوارم وزارت کشور هرچه سریعتر حکم شهردار را امضا و ابلاغ کند، تا نیازی به انتخاب سرپرست نباشد.

 

هاشمی: شورا‌ها بالاترین نماد مردم‌سالاری است/ امانت دار راى یکایک مردم تهران هستیم

محسن هاشمى در اولین سخنرانى خود به عنوان رئیس شوراى شهر تهران گفت:  دست یاری به سمت روحانیت ، اساتید، مدیران سابق و فعلی مدیریت شهرى و خبرنگاران دراز مى کنم.

وی افزود: با هرسلیقه و دیدگاه معیار ما حدود قانونى است و شاهد برخورد سلیقه ای نخواهید بود. امروز امانت دار راى یکایک مردم تهران هستیم.

 

قالیباف به مراسم تحلیف نیامد

محمد باقر قالیباف که به عنوان مهمان ویژه به مراسم تحلیف شورای پنجم دعوت شده بود، در این مراسم شرکت نکرد.

شهردار تهران روز گذشته به درخواست چمران برای شرکت در مراسم جواب مثبت داده بود.

 

پیام وزیر کشور به مناسبت شروع به کار دوره پنجم شوراها؛

توفیق شوراها سرمایه«اعتماد عمومی»را افزایش می دهد

وزیر کشور در پیامی خواستار آن شد که شوراهای شهر و روستا فرصت همزمانی با دولت دوازدهم و حمایت مستمر این دولت از شوراها را مغتنم بشمارند.

رحمانی فضلی در این پیام که بامداد چهارشنبه منتشر شد ضمن تبریک آغاز به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: :مشارکت گسترده و حداکثری مردم در صحنه حماسی انتخابات پنجمین دوره شوراها، علاوه بر آنکه نشانه ای از رشد فزاینده سیاسی و تعمیق مردم سالاری مطابق الگوی جمهوری اسلامی است، مبین عملکرد مثبت و اثرگذار چهار دوره فعالیت شوراها در اجرای وظایف قانونی؛ به رغم همه محدودیت ها و موانع ساختاری و فرهنگی و اجتماعی موجود است.

وی تاکید کرد: اکنون که پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت خود را رسماً، آغاز می کند و اعضای شوراها، مسؤولیت های قانونی خود را برای پیشبرد سـریع برنامـه هـای اجتمـاعی، اقتصـادی، عمرانـی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی وسایر امور رفاهی شهرها و روستاهای کشور عهده دار می شوند، خدای متعال را به نعمت بزرگ مردمسالاری دینی که شوراهای اسلامی یکی از جلوه های آن است شکر میگذارم و از تلاش ها و مجاهدت اعضای دوره قبلی شوراها و مجموعه شهرداران و دهیاران و همکارانشان در سراسر کشور قدردانی می کنم.

وزیر کشور ادامه داد: این واقعیتی غیر قابل انکار است که شوراهای اسلامی شهر و روستا در طول قریب به ۲ دهه حضور و فعالیت خود، توانستند با وجود مشکلات و فراز و نشیب های توان سوز، با اتکاء به ظرفیت ها و شناخت کافی از مقتضیات محلی و جلب همکاری مردم، بستر و زمینه را برای مشارکت عمومی هرچه بیشتر در رشد و توسعه کشور فراهم سازند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امروز منتخبین مردم به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصت ارزشمندی یافته اند تا با تلاش برای تأمین اهداف محلی و منطقه ای، در روند تحقق آرمان های ملی نقش آفرینی کنند؛ که البته اغتنام این فرصت مستلزم برنامه ریزی همه جانبه نگر مبتنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های شورایی خواهد بود.

وی یاد آورشد: شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم همچنین می توانند با اغتنام فرصت و استفاده از رویکرد دولت دوازدهم در توسعه متوازن مناطق مختلف کشور و حمایت مستمر دولت از شوراها و استمرار روند ارتقاء و توانمند سازی مدیریت شهری و روستائی در این دولت، شرایط هموار تری را برای مردم شهرها و روستاهای خود فراهم آورند و از مسیر تعامل قانونمند با بخشهای مختلف اجرائی به روند خدمت سرعت بخشند.

وزیر کشورخاطرنشان کرد: بایستی تأکید کنم که شورای منتخب، شورای همه مردم یک شهر یا روستاست و همه اعضای شورا باید تلاش کنند بر اساس تعهد و مسؤولیتی که پذیرفته اند، در جهت تحقق اهداف قانونی شورا گام بردارند. اعضای شورا باید قدردان حقیقی مشارکت مردم باشند و خود را وقف خدمتی نمایند که بر زندگی روزمره اهالی شهر و روستا مؤثر است.

وی اظهارکرد: انتخاب شهرداران و دهیاران شایسته، متعهد و کارآمد، پاسخگویی به مطالبات مردم،‌ آینده پژوهی وآینده نگری برای جلوگیری از مشکلات، مقابله با آلودگی های زیست محیطی، تلاش در جهت تاب آوری شهرها در مقابل خطرات و بحران ها، اصلاح رویه های اداری و مقابله جدی با زمینه های شکل گیری فساد، توجه به مسائل اجتماعی به ویژه حاشیه نشینی و تقویت بافت های ناکارآمد، برنامه ریزی برای ایجاد درآمدهای پایدار و جلوگیری از گسترش بی رویه ساختارسازمانی و افزایش نیروی انسانی در شهرداری ها از اهم توقعات و انتظارات مردم از شوراهاست.

رحمانی فضلی افزود: بی شک، توفیق شوراها در برآورده نمودن و تحقق این انتظارات، سرمایه ارزشمند  اعتماد عمومی را افزایش می بخشد و زمینه ساز ارتقاء حضور مردم در همه عرصه های پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود.

وزیرکشوردر پایان از اعضای شوراهای دوره قبل، شهرداران، دهیاران و همکاران این مجموعه ها، توفیق روز افزون جملگی برادران و خواهران عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا را که برای ارتقاء کمی وکیفی سطح زندگی در شهرها و روستاها و ایجاد آسایش و رفاه عمومی خالصانه تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

الویری:زهرا نژاد بهرام با 21 رای و بهاره آروین با 19 رای به عنوان دو منشی هیات رئیسه شورای شهر تهران انتخاب شدند.

 فرماندار تهران: شورای چهارم 675 مصوبه داشت

فرماندار تهران در مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای شهر پایتخت گزارشی از عملکرد شورای چهارم ارائه کرد.

عیسی فرهادی در این مراسم با بیان اینکه امروز عزیزان زیادی در جمع ما حضور دارند ، گفت: فرمانداران ری، تجریش و سردار رحیمی فرمانده تهران و همچنین احمدی نماینده وزیر کشور و هاشمی استاندار در این مسیر حضور دارند که از آنها تقدیر می‌کنیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند انتخابات شورای شهر گفت: 4000 شعبه با 91 هزار نیرو در این مدت فعال بودند که در پی آن 3000 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر ثبت‌نام کردند که شاهد افزایش 53 درصدی در این حوزه بودیم.

فرماندار تهران با بیان اینکه 3 میلیون و 700 هزار رای به صندوق ریخته شد که رشد 33.8 درصدی داشته است، گفت: در هر دقیقه 240 هزار رای به صندوق‌ها ریخته شد.

فرهادی در ادامه در تشریح عملکرد اعضای شورای چهارم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شورای چهارم این بود که سلایق سیاسی متعددی در شورا بودند، اما این سلایق متفاوت تاثیری بر مصوبات نداشت، گفت: در دوره چهارم 675 مصوبه به تصویب رسید که از این میان تعداد 132 مصوبه توسط فرمانداری برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه از 132 مصوبه برگردانده شده 94 مصوبه را شورای شهر با الحاق به نظر فرمانداری اصلاح کرد، گفت: 38 مصوبه به هیات حل اختلاف ارجاع داده شد که در این میان نظر فرمانداری در 19 مصوبه تایید شد.

فرماندار تهران افزود: از کمبود فضا عذرخواهی می‌کنم اما طبق قانون باید جلسه رسمی شورا در محل شورای شهر تهران برگزار شود و مجبور به برگزاری این مراسم در صحن شدیم که از کمبود فضا عذرخواهی می‌کنم.

علی اعطا با 19 رای سخنگو شورای شهرتهران شد.

۰۹:۳۰-اولویت تکمیل مصلی باشد/ایمنى مترو یک بحث حیاتى است

هاشمى، استاندار تهران در مراسم تحلیف اعضاى شوراى شهر تهران:

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده که شهردارى و شوراى شهر حق برگزارى انتخابات شورایارى را ندارند.

در اولین گام شوراى پنجم باید لایحه اى به مجلس براى قانونى کردن فعالیت شورایاران بدهد.

نوسازى ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت اتوبوس و هوای پاک یک ضرورت اجتناب ناپذیر در تهران است.

آسیب هاى اجتماعى اولویت تهران است و مسیر کار خوب پیش مى رود و شنیدم در همین رابطه کمیته اى زیر نظر وزیر کشور جلسه اى مهرماه با مقام معطم رهبرى برگزار خواهد کرد.

در برخورد با متکدى کارتن خواب هم باید با همکارى شهردارى، شورا و استاندارى کارى کرد.

من قول میدهم دستگاه هاى اجرایى به شماکمک میکنند اما شما هم به آنها کمک کنید تا به مردم خدمت شود.

ساماندهى حاشیه نشینى  بسیار مهم است.

باید انتقال و ساماندهى صنایع الاینده در دستور کار قرار گیرد.

ایمنى مترو یک بحث حیاتى است و انتظار دارم جلسه مشترک بگذاریم و تمام زوایا را تکمیل کنیم.

یک درخواست شخصی دارم؛ بعد از ٣٠ سال هنوز مصلى تمام نشده است. انتظار دارم و خواهش میکنم اولویت اول شما تکمیل مصلى باشد.

اگر بگویید پول  نداریم حرفتان را قبول ندارم؛ بودجه زیادى دارید و دو ساله با بخشى از بودجه فرهنگى میتوانید آن را بسازید .

 آغاز مراسم تحلیف

به گزارش اقتصاد آنلاین، صبح امروز در مراسم تحلیف شورای شهر پنجم انتخابات هیئت رئیسه دائمی توسط هیئت رئیسه سنی و موقت برگزار شد.

بر این اساس، محسن هاشمی با 20 رای و یک رای سفید به عنوان رئیس شورای شهر، امینی با 21 رای به عنوان نایب رئیس و نژادبهرام با 21 رای منشی اول و بهاره آروین با 19 رای به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

در این مراسم احمد مسجد جامعی گفت: همواره در انتخابات هیئت رئیسه، سخنگو نیز انتخاب می‌شد، از آنجایی که کار سخنگو بسیار سخت است لازم است که سخنگو نیز در جلسه امروز انتخاب شود.

بعد از این اظهارات مسجد جامعی، علی اعطا با ١٩ رای بعنوان سخنگو انتخاب شد.

رای گیری برای تمدید جلسه شورا برای انتخاب شهردار انجام و مقرر شد بعد از تنفس یک ربع، انتخابات شهردار انجام شود.

بعد از پایان رای گیری، اعضای هیات رئیسه جدید شورای شهر پنجم تهران، ری و تجرش در جایگاه خود مستقر شدند.

ابراهیم امینی با 21 رای نایب رئیس شورای شهر تهران شد.