۰ نفر

لاریجانی:

قاچاق ۱۲ میلیاردی می‌تواند کمر اقتصاد هر کشوری را بشکند

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۵
کد خبر: 211137
قاچاق ۱۲ میلیاردی می‌تواند کمر اقتصاد هر کشوری را بشکند

رئیس مجلس با بیان اینکه قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد به ۱۲ میلیارد رسیده است، گفت: این مقدار می‌تواند کمر اقتصاد هر کشوری را بشکند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه 18 مرداد) در نشست با اصحاب رسانه که در مجلس برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران افرادی هستند که قوانینی که در مجلس تصویب می شود ر ابه موقع اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی درباره پیشنهاد شبکه خبر سیما برای پخش زنده مراسم رای اعتماد به وزرا افزود: این موضوع مانعی ندارد و ما خوشحال می‌شویم البته امیدواریم در سیگنال‌رسانی مشکلی نداشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به جایگاه قانونی خبرنگاران در کشور اظهار داشت: برای تشکیل انجمن صنفی، وزارت ارشاد مانعی از نظر قانونی ندارد.

لاریجانی درباره بررسی طرح جامع رسانه‌ای در مجلس نیز گفت: این طرح در مجلس تقریبا آماده شده بود اما دولت از ما به دلیل اینکه ممکن بود این طرح بار مالی داشته باشد درخواست کرد تا لایحه‌ای را ارائه کند که در مسیر تصویب در دولت است و گفته شده با این لایحه ایراد شورای نگهبان نیز برطرف می‌شود و ما منتظر ارائه این لایحه از سوی دولت به مجلس هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه خبرنگاران در کشور جایگاه  مهمی است، ادامه داد: در حکمرانی‌هایی که منطبق بر مردمسالاری هستند، ارتباطات با مردم باید ساماندهی شود که رسانه‌ها در این جهت تاثیرگذار هستند.

رئیس  مجلس با بیان اینکه نگاه به اولویت‌های کشور باید سرلوحه کار رسانه‌ها قرار گیرد، گفت: شاید برخی امور جذابیت‌هایی داشته باشد اما خاصیتی نداشته باشد. رسانه‌ها باید مصالح ملی را در نظر داشته باشند.

لاریجانی تصریح کرد: امروز در حوزه اقتصادی با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم و باید با مردم مسائل اقتصادی را در میان بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه باید به تولید داخلی اهمیت فراوانی بدهیم، افزود: رسانه‌ها می‌توانند در این جهت ذهن مردم را آماده کنند و موانع تولید را برشمارند.

رئیس مجلس افزود: رسانه‌ها باید به اولویت‌ها توجه کنند و گاها موضوعات آنی بر موضوعات مهم سایه می‌اندازد و برای نهادینه کردن استفاده از تولید داخلی فرهنگ‌سازی لازم است که رسانه‌ها پیش‌قراول این کار هستند.

لاریجانی با بیان اینکه قاچاق کالا از 25 میلیارد به 12 میلیارد رسیده است، گفت: این مقدار می‌تواند کمر اقتصاد هر کشوری را بشکند باید طوری برنامه‌ریزی کرد که مردم کالای قاچاق را نخرند.

وی تصریح کرد: مصرف انرژی در کشور بالا است که به سبک زندگی نادرست برمی‌گردد که باید ساماندهی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعات مردم از لحاظ قانونی کم است، اظهار داشت: رسانه‌ها به این موضوع  توجه کنند و قانونی که تصویب میث‌شود برای مردم تبیین شود تا بعدها برای آنها مشکلات ایجاد نشود.