۰ نفر

افزایش ۶۵ درصدی صادرات غیرنفتی از بندرلنگه

۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۳۴
کد خبر: 210900
افزایش ۶۵ درصدی صادرات غیرنفتی از بندرلنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش 65 درصدی صادرات غیرنفتی از این بندر در چهار ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمود صابری روز سه شنبه در نشست تشریح عملکرد چهار ماهه این بندر اظهار داشت: در این مدت 247 هزار و 604 تن انواع کالای غیرنفتی از بندرلنگه صادر شده است.

وی افزود: در این مدت 67 هزار و 695 تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر ترانزیت شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 158 درصد رشد داشته است.

صابری خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه اول سال جاری در مجموع 404 هزار و 700 تن انواع کالا در بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد که از مجموع عملیات انجام شده، 404 هزار و 381 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 319 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت همچنین بیش از 70 هزار و 270 تن کالای غیر نفتی از طریق بندرلنگه وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد کاهش داشته است.

صابری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 905 TEU کانتینر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده که در این بخش افزایش 214 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه نخست سالجاری، 26 هزار و 710 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و برعکس از طریق بندر لنگه جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد داشته است.

بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندر غرب هرمزگان افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.

موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه ی لجستیکی برای جزایر ایرانی سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در خلیج فارس تبدیل کرده است.

داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است .

بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.