۰ نفر

لزوم حفظ یکپارچگی سیاست‌گزاری اجتماعی

مخالفت وزیر کار با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه/ کارگر و بازنشسته یک مجموعه هستند

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۵۲
کد خبر: 208031
مخالفت وزیر کار با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه/ کارگر و بازنشسته یک مجموعه هستند

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز مخالفت با تفکیک وزارتخانه مطبوع خود گفت: امور مربوط به کار و رفاه و حتی تعاون از یکدیگر جداشدنی نیست و اظهاراتی که در این باره مطرح می‌شود، اشتباهی سیاستی است.

علی ربیعی درباره زمزمه‌هایی که درباره تفکیک وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی مطرح می‌شود، اظهار کرد: سیاست‌های اجتماعی را نمی‌توان از هم منفک کرد و اظهاراتی که در این باره مطرح می‌شود، دارای اشتباهاتی سیاستی است.  به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: آغاز توانمندی سازی و رفاه، با اشتغال، کار و فنی حرفه‌ای است؛ پیش از انقلاب اسلامی ایران نیز کار، رفاه و تأمین اجتماعی با یکدیگر بوده  و در بسیاری از کشورهای دنیا مانند سنگاپور، ترکیه و مکزیک نیز و کشورهای دیگر زیادی به همین صورت است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارگر امروز را نمی‌توان از بازنشسته فردا جدا کرد و این‌ها یک مجموعه هستند و سیاست‌گزاری اجتماعی را نباید شکست.

وی تصریح کرد: برخی درباره جدایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت می‌کنند، اما نمی‌توان سیاست‌های اجتماعی را از یکدیگر قطعه‌قطعه کرد.

ربیعی گفت: تعاون نیز نوعی گسترش جوامع محلی برای مشارکت در اقتصاد و آن نیز نوعی سیاست رفاهی و با  کار و رفاه مرتبط است و جدا شدنی نیست.