۰ نفر

پرداخت وام ضروری به بازنشستگان چگونه است؟

۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۸
کد خبر: 206247
 پرداخت وام ضروری به بازنشستگان چگونه است؟

پرداخت وام به بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشور هرسال با توجه به اعتبار وام براساس تعداد بازنشستگان و موظفین هر استان تعیین می‌شود.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت وام به بازنشستگان عضو این صندوق هرسال با توجه به اعتبار وام براساس تعداد بازنشستگان و موظفین هر استان تعیین می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، اولویت با متقاضیانی است که تاکنون از وام ضروری استفاده نکرده باشند، مبلغ وام 30 میلیون ریال است و فقط به حساب بانکی متقاضی که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند واریز خواهد شد.

پرداخت اقساط وام 36 ماهه با کارمزد سالانه چهار درصد است و فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر، با توافق سایر وراث وظیفه‌بگیر می‌تواند از وام استفاده کند بنابراین متقاضی باید پس از دریافت فرم تعهد وراث و تکمیل آن توسط سایر وراث فرم را جهت تایید در اختیار مدیریت‌های صندوق در مرکز استان قرار دهد.

تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تایید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت‌نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت. درخصوص وراث صغیر و محجور اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری در هنگام دریافت وام باید ارائه شود.

پس از ثبت نام بین واجدین شرایط قرعه کشی انجام ومبلغ وام بدون نیاز به ضامن درحساب بانکی برندگان واریزشده ومراتب ازطریق پیامک به اطلاع ذینفعان می رسد.