۰ نفر

انضباط اقتصادی بزرگترین چالش نظام اقتصادی

۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۰۸
کد خبر: 206244
انضباط اقتصادی بزرگترین چالش نظام اقتصادی

رئیس دیوان محاسبات تاکید کرد که بزرگترین و جدی‌ترین چالش نظام اقتصادی، انضباط اقتصادی است.

عادل آذر در هشتمین کنفرانس بین‌المللی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از جدی‌ترین آسیب‌های بودجه ریزی توجه کمتر برای اجرایی کردن نظامات علمی بودجه ریزی در کشور است. البته عزم خوبی برای حل این مشکل در کشور پدید آمده است و تقریبا همه به این اجماع رسیدند که بودجه ریزی عملکرد مدرن‌ترین و بهترین سیستم در استقرار نظام نوین بودجه ریزی است که بر مبنای آن می توان به اهداف چشم انداز و اهداف میان و بلند مدت رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته وی این راه در برنامه های توسعه چهارم، پنجم و ششم دیده شده است و به نقطه خوبی رسیده ایم. تجربه  دنیا نیز می گوید اصل نظارت از اهمیت بسیاری برخوردار است و بودجه باید شفاف طراحی شود. این وظیفه دستگاه نظارتی است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به این کنفرانس گفت: این کنفرانس از سال ۸۵ آغاز شده که بیش از ۱۲ رساله دکترا و ۵۰ پایان نامه ارشد بر مبنای بودجه ریزی عملکرد نوشته شده است. ما از سال ۸۵ تاکنون به شبکه ۴ هزار نفری رسیده ایم که همه برای نظام بودجه ریزی عملکرد دغدغه دارند و می‌خواهد اجرایی شوند. حداقل از نظر تئوریک و نظریه به بلوغ خوبی رسیدیم که باید برای اجرای آن اهتمام داشته باشیم. چون طبق گزارش‌ها با اجرایی این نظام بودجه ریزی در آمریکا و برخی کشورها در هزینه ها صرفه جویی شده است.