۰ نفر

اتهام فساد فی‌الارض، کلاهبرداری و پولشویی در پرونده مهدی شمس

۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۹:۲۷
کد خبر: 204646
اتهام فساد فی‌الارض، کلاهبرداری و پولشویی در پرونده مهدی شمس

قاضی مقیسه در ابتدای جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی شمس گفت: فساد فی الارض، کلاهبرداری و پولشویی در پرونده مهدی شمس وجود دارد.

قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صبح امروز در ابتدای جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی شمس گفت: امروز جلسه دوم رسیدگی به اتهامات این فرد برگزار می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی ادامه داد: براساس آن چیزی که از سوی نماینده دادستان و از متن کیفرخواست قرائت شد اتهامات مهدی شمس عبارتند از افساد فی الارض از طریق مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با علم به موثر بودن اقدامات در ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلانمی است.

همچنین مشارکت عالمانه و عامدانه در تشکیل و اداره شبکه سازمان یافته که سران شبکه آقای زنجانی است که محکومیتش قطعی شده و دو نفر دیگر یعنی آقای شمس و فلاح که مرتکب جعل شده اند و با استفاده از اسناد مجعول و با کلاهبرداری و پولشویی به منافع خود دست یافته اند.

قاضی مقیسه گفت: دومین اتهام مشارک در کلاهبرداری از شرکت ملی نفت و اچ کی و صندوق بازنشگستی نفت به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون یورو بوده است.

رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب گفت: این اقدام از طریق ایجاد صورتحساب های بانکی مجعول و فیش های بانکی مجعول رخ داده است.

وی تصریح کرد: اتهام دیگر مشارکت در پولشویی عواید حاصل از جرم به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون یورو بوده است.

قاضی مقیسه افزود: آقای شمس باید امروز در دادگاه پاسخ دهد که چگونه توانسته برای بابک زنجانی یک اعتبار صوری ایجاد کند که ۳ وزیر نامه  ای امضا کنند تا براساس آن این همه نفت به زنجانی داده شود.

وی گفت: شمس باید پاسخ دهد که چرا از یک فرد دلار فروشی که هیچ اعتبار و سابقه ای نداشته است یک فرد دارای وجاهت ساخته اند که بتوانند این میزان از سرمایه های این کشور را در اختیار بگیرند.