۰ نفر

انتخاب دو شرکت برای اپراتوری فاز یک و دو بندرشهید رجایی

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۹:۱۰
کد خبر: 204031
انتخاب دو شرکت برای اپراتوری فاز یک و دو بندرشهید رجایی

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی گفت: پس از طی مراحل قانونی و ارزیابی های کیفی عملکرد، دو شرکت ایرانی و خارجی برای اپراتوری ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی انتخاب شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد سعید نژاد چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز دریانورد افزود: در مجموع یک شرکت متشکل از شرکت ایرانی و خارجی برای اپراتوری فاز یک و یک شرکت مشترک ایرانی و خارجی برای اپراتوری فاز دو بندر شهید رجایی مشخص شده اند و امیدواریم بزودی کار خود را در این دو فاز آغاز کند.

وی با بیان این که تجهیزات مورد نیاز بندر شهید رجایی نیز وارد کشور شده است، خاطرنشان کرد: بندر چابهار،آماده افتتاح است و ما منتظر اعلام زمان افتتاح این بندر توسط ریاست جمهوری هستیم؛ ضمن این که هم اکنون کشتی های کانتینری بزرگ و اقیانوس پیما می توانند در اسکله های این بندر پهلوگیری کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه خواستار توجه به مسایل رفاهی دریانوردان شد و اظهارکرد: دریانوردان کار سختی بر روی کشتی ها و شناورهای سنتی دارند در حالی که این زحمتکشان دریاها، فاقد بیمه درمانی و عمر هستند و توجه به رفاه دریانوردان بسیار ضروری است.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی یادآورشد: در گذشته قوانین وجود داشت که فعالیت در دریا را بخشی از نظام وظیفه حساب می کردند اما در حال حاضر به آن توجه نمی شود؛ این در حالی است که دریانوردان هم اکنون در سخت ترین شرایط، روی شناورهای بزرگ و کوچک خدمت می کنند.

سعیدنژاد با بیان این که خوشبختانه در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دریایی و بندری کشور داشتیم، گفت: با لغو تحریم های ظالمانه تمایل زیادی برای انجام سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این حوزه به وجود آمده است و هم اکنون اقتدار ایران به عنوان یکی از مهمترین شاخص در آب های بین المللی با کشتی های حامل پرچم جمهوری اسلامی مطرح است.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در پایان بر توسعه دریا محور اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: دریا نیازمند توجه بیشتری است و همه دست اندرکاران باید تلاش کنند در جهت توسعه مناطق دریایی، ساحلی و بندری در راستای توسعه اقتصادی دریا محور حرکت کنند.

 درمراسم گرامیداشت روز دریانورد که به مناسبت 14 تیر روز جهانی دریانورد در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد با حضور وزیر راه وشهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان مجلس از خدمات 43 دریانورد برتر کشور تقدیر شد.

دریانوردان، امسال روز جهانی خود را با شعار « دریانوردان مهم هستند » جشن می گیرند، آنها با جابجایی پنج تریلیون دلار کالا نقش مهمی در اقتصاد دنیا ایفا می کنند.

بیش از 147 هزار دریانورد ایرانی و یک میلیون و 500 هزار دریانورد در جهان در آب های بین المللی در نقل و انتقال کالا در تجارت دریایی به ارزش پنج تریلیون دلار نقش مهمی ایفا می کنند تا کالاهای اساسی و مورد نیاز جمعیت جهان بدون وقفه به مقصد برسد.

کیتاک لیم دبیر کل آیمو ( سازمان بین المللی دریانوردی ) امسال به مناسبت روز دریانوردان در پیامی تصریح کرده است که دوری طولانی مدت از خانواده و کار روی کشتی های تجاری، شغل دریانوردی را در جهان سخت کرده است و باید به مسایل دریانوردان جهان بیش از پیش توجه شود.