۰ نفر

حفظ و حراست از امنیت کشور

جهانگیری: برای گیلان در توسعه کشور نقش فراملی قائل هستیم/ گیلان یکی از اصلی‌ترین محورهای کشاورزی و گردشگری است

۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱
کد خبر: 202604
جهانگیری: برای گیلان در توسعه کشور نقش فراملی قائل هستیم/ گیلان یکی از اصلی‌ترین محورهای کشاورزی و گردشگری است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای گیلان در توسعه کشور نقش فراملی قائل هستیم، گفت: گیلان یکی از اصلی‌ترین محورهای کشاورزی و گردشگری است، این استان از نظر گردشگری نیاز به تبلیغ ندارد و می‌تواند در اقتصاد هم تاثیرگذار باشد.

 اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور امروز در شورای اداری استان گیلان که با حضور نماینده ولی فقیه در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: توفیقی بود که امروز در گیلان حضور یابیم و صحبت کردن در مورد گیلان زمان زیادی را می‌طلبد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،وی افزود: گیلان سرزمین غیور مردان و نخبگان است که همواره به عنوان یکی از مراکز نخبه پرور کشور در تاریخ ایران از مشروطیت تا پیروزی انقلاب نقش مهمی داشته است، نمونه بارز آن را هم در انتخابات امسال شاهد بودیم که جا دارد از مردم ولایتمدار و آگاه گیلان تشکر و قدردانی کنم.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از خاطرات ماندگار انتخاباتی‌ام حضور در گیلان بوده است، گفت: شور و نشاط جوانان گیلانی باعث تقویت انگیزه شد و انتخاباتی پرشکوه را در این استان شاهد بودیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه اجتماعی کشور در اثر انتخابات بالا رفته است و شرایطی را فراهم آورد که با اتکا به این سرمایه از خیلی از مسائل و مشکلات کشور عبور کنیم، تصریح کرد: انتخابات امسال به عزت نظام و رهبری اضافه کرد لذا باید قدردان این مردم که همواره آگاهانه در مواقع حساس در صحنه حضور می‌یابند، باشیم. با آگاهی و سرمایه این انتخابات همه باید دست در دست هم برای تغییر و تحول گام برداریم و چالش‌ها و تنگناهای کشور را به سمت حل مسائل سوق دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه ناآرام و ملتهب است، بیان کرد: ما در منطقه حساسی قرار گرفته‌ایم و باید از امنیت کشور حفظ و حراست کنیم، مدیران آمریکا هر روز در منطقه دست به تحرکات مختلف می‌زنند تا امنیت پایدار ایران را برهم بزنند ولی نمی‌توانند، باید کمک کنیم تا با شرایط خاصی که در منطقه وجود دارد کشور را از چالش‌ها دور کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه در مسائل اقتصادی نیازمندیم که اقتصاد کشور را به نقطه‌ای برسانیم که بیکاری را در کشور تقلیل دهیم، تصریح کرد: امروزه گفته می‌شود نرخ بیکاری در کشور حدود 12 درصد است و بیش از 25 درصد بیکاران ما از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی اضافه کرد: رفع بیکاری نیازمند رونق تولید داخلی و جذب سرمایه گذاری است، راهکار افزایش تولید و سرمایه گذاری هم توجه به بخش خصوصی است در این راستا باید تعامل خوبی با دنیا داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه جذب کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: همه کشور باید در یک راستا قرار گیرند تا کشور به چالش‌های اقتصادی بپردازد، سیاست‌های اقتصادی باید قدرت اجماع سازی داشته باشند؛ در دولت برنامه‌های خوبی تدوین شده است.  

جهانگیری اضافه کرد: در پایان سال گذشته در شاخص‌های اقتصادی نظیر سرمایه گذاری، نفت، گاز، صنعت، معدن، کشاورزی و... وضعیت خوبی پیدا کرد و با رشد مواجه بود. از جمله اهدافی که در سال 95 پیش بینی شد بهره برداری از 5000 واحد تولیدی که در کشور بود که بیش از 5500 واحد تولیدی در کشور به بهره برداری رسید. برای سال جاری هم بهره برداری از بیش از 6000 واحد تولیدی پیش بینی شده است که گیلان باید در این راستا جایگاه خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری هم سیاست‌های جدیدی را اعلام کرده‌ایم، افزود: دولت در مقطعی قرار گرفته که پایان دولت یازدهم و تشکیل دولت دوازدهم است، قطعا با تشکیل دولت دوازدهم اجرای برنامه‌ها سرعت بیشتری پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را از قید و بندها آزاد کنیم، افزود: در صادرات غیرنفتی گیلان باید نقش مهمی داشته باشد و حتی بتواند جایگاه کشور را بالا ببرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای گیلان در توسعه کشور نقش فراملی قائل هستیم، گفت: گیلان یکی از اصلی‌ترین محورهای کشاورزی و گردشگری است، این استان از نظر گردشگری نیاز به تبلیغ ندارد و می‌تواند در اقتصاد هم تاثیرگذار باشد و به عبارتی اقتصاد اینجا باید با گردشگری بچرخد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: گیلان می‌تواند یکی از کانون‌های دانش بنیان کشور در حوزه کشاورزی باشد و به جهت موقعیتی که دارد می‌تواند محور توسعه صادرات از طریق دریا و زمین باشد؛ یکی از محدودیت‌های مهم گیلان در بخش حمل و نقل و راه آهن است.

جهانگیری بیان کرد: اطمینان می‌دهم که هرکدام از موارد مطرح شده در این سفر را در کارگروهی در تهران بررسی و پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش پتروشیمی گیلان هم اگر سرمایه گذاری پیدا شود، با این حوزه هم موافقت می‌شود و بیش از یک میلیارد دلار سرمایه در نظر گرفته می‌شود.