۰ نفر

یک کارشناس بازار کار در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین بررسی کرد؛

بازار کار نیازمند برنامه‌های جدید/ ضرورت اجرای طرح‌های هدفمند و انتصاب مدیران کارآمد

۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 202311
بازار کار نیازمند برنامه‌های جدید/ ضرورت اجرای طرح‌های هدفمند و انتصاب مدیران کارآمد

یک کارشناس بازار کار گفت: در خصوص مسایلی که در حوزه اشتغال وجود دارد، اگر هماهنگی‌های لازم صورت نگیرد و طرح و برنامه‌ها متناسب با تقویم زمانی سالانه یا بلندمدت نباشد، به جایی نمی‌رسیم.

اقتصاد آنلاین - طاهره رضوی؛ حمید حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره اولویت‌های دولت دوازدهم در حوزه اشتغال اظهار داشت: من اعتقاد دارم اولین کاری که رییس دولت دوازدهم باید انجام دهد، باید مدیران کارآمدی برای وزارت‌خانه‌هایی که با حوزه اقتصاد و اشتغال مرتبط هستند، انتخاب کند.

وی افزود: بحث اشتغال و بازار کار در خیلی از موارد که پیگیری‌هایش به وزارت کار مربوط می‌شود، نیاز به وزیری کارآمدتر، جدی‌تر و مسلط‌تر دارد تا بتواند اشکالات اساسی که برای هماهنگی در حوزه اشتغال داریم، دنبال کنیم.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: وزارت کار در حال حاضر هم با بحث رفاه، تعاون و روابط کار سر و کار دارد و در عین حال، سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرمستقیم تحت لقای وزارت کار اداره می‌شود و مسوولان آن را وزارت کار تعیین می‌کند.

حاج‌اسماعیلی متذکر شد: تقریبا می‌توان گفت ساماندهی بازار به شکلی از طرف وزارت کار به‌درستی هماهنگی باید شود و شکل گیرد.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم که رییس‌جمهور در حوزه اقتصاد و بحث‌های مرتبط با بازار کار وزیران کارآمدتر و هماهنگ‌تری را انتخاب کند و از تجربه‌ای که در 4 سال گذشته بوده، نهایت استفاده را کنند و جدی‌تر در حوزه اقتصاد و بازار کار نقش‌آفرینی کند.

وی گفت: در خصوص مسایلی که در حوزه اشتغال وجود دارد، اگر هماهنگی‌های لازم صورت نگیرد و طرح و برنامه‌ها متناسب با تقویم زمانی سالانه یا بلندمدت نباشد، به جایی نمی‌رسیم. اما من تاکنون طرح دقیق و مشخصی در حوزه اشتغال ندیدم.