۰ نفر

ربیعی در حاشیه اجلاس سازمان بین‌المللی کار مطرح کرد:

ضرورت تغییر ساختاری در هیات‌مدیره سازمان بین‌المللی کار/ گسترش مناسبات ایران و آفریقا در بازار کار

۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵
کد خبر: 200187
ضرورت تغییر ساختاری در هیات‌مدیره سازمان بین‌المللی کار/ گسترش مناسبات ایران و آفریقا در بازار کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همتای نامیبیایی‌ خود دیدار و بر ضرورت گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

علی ربیعی در حاشیه یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار با اریک نیمتینا وزیر کار کشور نامیبیا دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک بحث و گفتگو کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار با بیان اینکه مسئولیت بسیاری از کمیسیون‌های مشترک ایران و آفریقا برعهده وی است، گفت: همواره روابط دوجانبه با کشورهای آفریقایی را با علاقه دنبال کردم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همکاری‌های خوبی با چند کشور آفریقایی داشته‌ایم و مربیانی را برای آنها تربیت کردیم، افزود: با کشورهای زیمبابوه، زامبیا و آنگولا روابط خوبی در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیت نیروی انسانی داشته‌ایم که می‌خواهیم با نامیبیا نیز در سطح قابل قبولی این روابط را برقرار کنیم.

ربیعی با اشاره به استیلای چند کشور صنعتی بر هیات مدیره سازمان بین المللی کار (ILO) گفت: ما به سوی همه کشورهایی که می‌خواهند این روابط یک جانبه را تغییر دهند و در جهت اصلاح شرایط حاکم بر سازمان بین المللی کار اقدام نمایند همکاری می‌کنیم.

وزیر کار در ادامه بر آمادگی میزبانی از نامیبیا تاکید کرد و گفت: ما در حوزه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای تبادل تجربه در زمینه اداره صندوق‌های تامین اجتماعی، تنظیم روابط کار و بهداشت کار می‌توانیم با یکدیگر تبادل تجربه داشته باشیم.

ربیعی با اشاره به ملاقات ۳۵ سال پیش خود با نمایندگان سوآپو در کشور لیبی گفت: همه انقلابی‌ها باید برای بهبود وضعیت مردم خود تلاش بکنند و طعم شیرین استقلال را به مردم بچشانند.

بر اساس این گزارش، اریک نیمتینا وزیر کار نامیبیا نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی کشور متبوعش با ایران گفت: قصد ما از دیدار و ملاقات با هیات ایرانی در حاشیه اجلاس سازمان بین‌المللی کار تقویت همکاری‌ها و روابط دوجانبه است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در زمینه توسعه اشتغال و ارتقای سطح روابط صنعتی با یکدیگر همکاری‌های قابل قبولی داشته باشیم.

وزیر کار نامیبیا با اشاره به اصلاحیه موسوم به ۱۹۸۶ در سازمان بین المللی کار گفت: اگر این اصلاحیه حد نصاب لازم را کسب کند دیگر ۱۰ کشور صنعتی دنیا کرسی دائم را در (ILO) نخواهند داشت.

نیمتینا ادامه داد: انتظار ما این است که جمهوری اسلامی ایران نیز به این اصلاحیه ملحق شود. وی با اشاره به انتخاب نامیبیا به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره سازمان بین المللی کار گفت: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان عضو اصلی هیات مدیره سازمان بین المللی کار انتخاب شده دو کشور می‌توانند همکاری‌های قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌هایی نظیر آموزش فنی حرفه‌ای و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی با توجه به نیازهای بازار کار داشته باشند.