۰ نفر

ربیعی جزییات دستور ویژه رییس‌جمهور را تشریح کرد

ثبت‌نام از نیازمندان آغاز شد/ گام موثر دولت در کاهش فقر مطلق

۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹
کد خبر: 196109
ثبت‌نام از نیازمندان آغاز شد/ گام موثر دولت در کاهش فقر مطلق

وزیر تعاون، کار و رفاه از اجرای برنامه‌ای در سال ۹۶ خبر داد که بر اساس آن همه نیازمندانی که خود را مستحق می‌دانند، تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی دولت قرار می‌گیرند.

علی ربیعی با بیان اینکه رییس جمهور شخصا دستور اجرای این طرح را صادر کرد، از این گروه نیازمندان خواست برای ثبت نام به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی برخورداری از حداقل های حقوق، حمایت های غذایی، آموزشی و درمانی را از ویژگی های طرح حمایت های اجتماعی دولت از نیازمندان دانست و افزود: دولت این طرح را بزودی در جلسه کمیسیون تخصصی شواری عالی رفاه بررسی خواهد کرد.

ربیعی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نیازمندان جامعه هنوز نتوانستند از خدمات نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: با توجه به پایگاه اطلاعاتی که هم اکنون در اختیار دولت قرار دارد اجرای این طرح می تواند گام موثری در کاهش فقر مطلق در جامعه به شمار آید.

وی اجرای طرح اشتغال فراگیر ضد فقر را گام دیگر دولت برای نیازمندانی که در طرح رفاه اجتماعی ثبت نام کرده اند دانست و گفت: این افراد پس از اینکه در مراکز فنی و حرفه ای آموزش دیده اند بلافاصله به کارگاه های فعال در کشور معرفی می شوند.

وزیر کار با بیان اینکه پرداخت بخشی از حقوق نیازمندان فعال در کارگاه ها بر عهده دولت است، اجرای این برنامه را تحولی بزرگ در سیاست های رفاهی برشمرد.