۰ نفر

پیشرفت‌هایی در مبارزه با پولشویی اتفاق افتاده است

احتمال توقف اقدامات مقابله‌ای FATF علیه ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 193766
احتمال توقف اقدامات مقابله‌ای FATF علیه ایران

معاون وزیر اقتصاد از احتمال توقف دائمی اقدامات مقابله‌ای FATF بر علیه ایران در نشست ماه ژوئن آتی بر اساس درخواست ایران خبرداد.

حسین قضاوی؛ درباره اینکه در ماه ژوئن (ماه آتی میلادی) چه تصمیماتی در نشست FATF (گروه ویژه اقدام مالی مبارزه با پولشویی و تروریسم) برای ایران اتخاذ خواهد شد، گفت:‌ در ماه ژوئن بحث مربوط به ایران در این زمینه مجددا در نشست FATF مطرح خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: ایران توقع دارد تصمیمی که در ماه ژوئن میلادی گذشته اتخاذ شده و بر اساس آن اقدامات مقابله‌ای کشورها بر علیه ایران متوقف شده صورت دائمی درآید، یعنی اقدامات مقابله‌ای بر علیه ایران به صورت دائمی کنار گذاشته شود و این درخواستی است که ایران دارد.  

وی با بیان اینکه در این چارچوب پیشرفت‌های خوبی در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در ایران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: گزارش قوانین، مقررات، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات اجرایی در ایران در این باره به کشورهای عضو FATF ارائه شده است و به نظر می‌رسد که با توجه به استدلال‌های قوی که مطرح کرده‌ایم، FATF قانع شود که به صورت دایمی اقدامات مقابله‌ای بر علیه ایران از بین برود. مگر اینکه بحث سیاسی و کارشکنی‌های برخی از کشورها مثل آمریکا مطرح شود.

قضاوی ادامه داد: این موضوع در دستور کار FATF قرار دارد و توقع ایران نیز همین است. البته اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد قابل پیش بینی نیست و امیدوارم که کارشکن‌های سیاسی مانع نشوند که مسیر فنی به درستی پیش برود.

معاون طیب‌نیا گفت:‌ بر اساس مسیر فنی بدون تردید باید اقدامات مقابله‌ای بر علیه ایران برداشته شود، زیرا شرایط مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بر اساس استانداردهای FATF در چارچوبی که قرار بود پیش برود پیشرفت داشته است.