۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات مطرح کرد؛

غلبه مصرف میلگرد بر تیرآهن در بازار/ خودکفایی در تولید، جلوی مصرف تیرآهن‌های غیراستاندارد را گرفت

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 193397
غلبه مصرف میلگرد بر تیرآهن در بازار/ خودکفایی در تولید، جلوی مصرف تیرآهن‌های غیراستاندارد را گرفت

رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: در سال گذشته با معضل مصرف تیرآهن‌های غیراستاندارد مواجه بودیم، اما خودکفایی در تولید، جلوی مصرف محصولات وارداتی نامناسب را گرفت.

اقتصاد آنلاین - علی مفید؛ محمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار آهن در بهار 96 گفت: سال جدید در شرایطی آغاز شده است که تولید کارخانه ها رو به افزایش است، اما در بخش فروش صنفی هنوز به شرایط مطلوب نرسیده ایم. دلیل این افت فروش هم بیشتر به رکود در بخش ساختمان مربوط است.

وی افزود: عمده تولید کارخانه های آهن کشور به صورت صادراتی مصرف می شود، که در حال حاضر کشورهای عراق، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی مشتری محصولات آهنی کشور هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تصریح کرد: در داخل به واسطه اینکه پروژه های عمرانی اغلب با رونق همراه نیست، فعالان صنفی شاهد رونق نیستند. اما می توان گفت تا حدی مصرف میلگرد در حال افزایش است و نسبت به تیرآهن شرایط بهتری دارد. که در این خصوص می توان گفت به دلیل استفاده از میلگرد در کارگاه های ساختمان سازی بزرگ مصرف آن با سیر افزایشی مواجه شده است.

آزاد با بیان اینکه در بخش تولید تیرآهن به مرحله خودکفایی رسیدیم، اظهار داشت: کارخانه ذوب آهن اصفهان بزرگترین سازنده تیرآهن در کشور است و پس از آن کارخانه های کوچک در شهرهای ساری، کرمانشاه و اشتهارد مشغول به تولید هستند.

وی ادامه داد: خودکفایی تولید موجب شده جلوی استفاده از تیرآهن های وارداتی که برای استفاده در ساختمان سازی مناسب نیست گرفته شود. البته کارخانه های سازنده داخلی هم ممکن است که تخلف هایی در زمینه تولید زیر وزن استاندارد انجام دهند. اما با وجود استفاده از نشان کارخانه های سازنده بر روی محصولات این تخلف ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.