۰ نفر

واریز ۱۳هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 192881
واریز ۱۳هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از واریز بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها در سال ۱۳۹۵ خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض است، گفت: مطابق قانون، ۳ درصد عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول می شود، به حساب شهرداری‏ها و دهیاری های سراسر کشور واریز می شود تا در جهت توسعه و آبادانی شهرها و روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۳۹۵ ، بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده که از این میزان، حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب عوارض در اختیار شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مجموع عوارض واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در دولت یازدهم را بیش از سه برابر دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: طی سال های ۸۷ لغایت پایان ۹۱ حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان عوارض واریز شده در حالیکه در طی دولت یازدهم (۹۵-۹۲ ) در حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور واریز شده است.

وی با اشاره به واریز بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور در سال ۹۵ عنوان کرد: از این مبلغ حدود چهار هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری تهران واریز شده است.

تقوی نژاد افزود: از مجموع مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان عوارضی که از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری تهران واریز شده، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت نهم و دهم و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت یازدهم در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.