۰ نفر

بالاترین موارد خودکشی در میان کارگران ساختمانی

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۵:۳۱
کد خبر: 192012
بالاترین موارد خودکشی در میان کارگران ساختمانی

به‌تازگی سازمان بهداشت عمومی بریتانیا، تحلیلی از میزان خودکشی در این کشور ارائه داده است؛ با توجه به داده‌های به دست آمده، تعداد خودکشی در میان زنان و مردان مشاغل مختلف، تفاوت قابل‌توجهی دارد.

در این گزارش، آمار خودکشی در میان مشاغل مختلف از سال 2011 بررسی شده است. طبق این آمار، در سال‌های اخیر بیشترین موارد خودکشی در میان کارگران ساختمانی و افرادی که در کار ساخت و ساز مشغول‌ هستند، دیده می‌شود. طبق اطلاعات به دست آمده، نزدیک به یک‌هزار و 419 مورد خودکشی در میان این افراد اتفاق افتاده است. به نظر می‌رسد فعالیت کارگران ساختمانی به مراتب بیشتر از ظرفیت‌های جسمی آنهاست و همین موضوع باعث ایجاد تنش در میان کارگران می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل ، بعد از کارگران ساختمانی، خودکشی بالاترین آمار را در میان مشاغل خدماتی دارد. آن‌طور که در این گزارش آمده، در حدود یک‌هزار و 270مورد خودکشی در میان این افراد ثبت شده است. در این گروه نیز به نظر می‌رسد انجام فعالیت‌های خدماتی و پایین ‌بودن جایگاه اجتماعی، عاملی برای سرخوردگی این افراد باشد.

گروه بعدی افرادی هستند که به فعالیت‌های فنی و الکتریکی مشغول هستند. این نوع فعالیت‌ از آنجا که برای سلامت افراد خطرآفرین است، به نظر می‌رسد استرس‌های فراوانی را به کارگران وارد می‌کند. بر این اساس می‌توان گفت از مهم‌ترین دلایل خودکشی در این گروه، تنش‌های موجود در کار باشد. در این گزارش در حدود 947مورد خودکشی در سال‌های مورد بررسی برای این شغل ثبت شده است. رانندگی و مشاغل مرتبط با آن نیز در فهرست مشاغلی است که بیشترین آمار خودکشی را در خود دارد.

تعداد خودکشی در این شغل در حدود 943مورد عنوان شده است. طبق داده‌های این گزارش، به نظر می‌رسد بیشترین آمار خودکشی مربوط به مشاغلی است که افراد با خطرات جسمی بیشتری روبه‌رو هستند. کارگران ساختمانی، کارگران خدمات، افراد مشغول به امور فنی و رانندگان، هر یک به نوعی در زمان فعالیت با خطرات جانی بسیاری مواجه می‌شوند.

پس از این مشاغل، افراد درگیر با معاملات مختلف و خرید و فروش، بیشترین آمار خودکشی را ثبت کرده‌اند. طبق نظر کارشناسان، نگرانی از سود و زیان در این فعالیت، فشارهای روانی بسیاری را به این افراد وارد می‌کند. به نظر می‌رسد این مورد از مهم‌ترین دلایلی باشد که این گروه را نیز در فهرست مشاغلی با بیشترین آمار خودکشی، جا داده است. طبق آمار به دست آمده، میزان خودکشی در این گروه در حدود 830 مورد عنوان شده است.

افرادی که در عملیات اجرایی به برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرا مشغول هستند و همچنین افرادی که با ماشین‌آلات کارگاهی سر‌و کار دارند نیز، ششمین رتبه خودکشی را در میان سایر مشاغل برای خود ثبت کرده‌اند. خودکشی در این گروه، در سال‌های مورد بررسی در حدود 722 مورد عنوان شده است.

در این میان، نام کارمندان دولتی نیز در این فهرست به چشم می‌خورد. آمار خودکشی بین این افراد در حدود 663مورد اعلام شده است. مشاغل مراقبت و خدمات شخصی نیز، گروه دیگری هستند که در میان مشاغلی با بالاترین آمار خودکشی قرار دارند. در این گروه نیز طبق آمار به دست آمده در حدود 567مورد خودکشی ثبت شده است. به‌نظر می‌رسد در این مشاغل عنوان شده، استرس بسیاری بر افراد وارد می‌شود؛ چراکه قسمت مهمی از این فعالیت‌ها، پذیرش مسوولیت در شرایط مختلف است. بر این اساس شاید بتوان گفت فشارهای روانی ناشی از مسوولیت‌پذیری و تعهد، منجر به افزایش آمار خودکشی در این گروه می‌شود.

پس از این گروه‌ها، بیشترین آمار خودکشی مربوط به کارشناسان فعال در خدمات عمومی، مدیران و صاحبان مشاغل و فروشندگان است. آخرین گروه‌های نام برده شده در این گزارش، مهندسان فناوری و افراد شاغل در حوزه رسانه و مشاغل ورزشی هستند. به نظر می‌رسد در این گروه‌ها، میزان تنش وارد شده بر افراد، به نسبت سایر مشاغل کمتر باشد. طبق آمار به دست آمده، در این دو گروه میزان خودکشی به‌ترتیب 412 و 403 مورد عنوان شده است.

وقتی صحبت از اشتغال به میان می‌آید، معمولا بیشترین توجه به سوی درآمد و جایگاه اجتماعی معطوف می‌شود تا تاثیرات آن روی سلامت. در حالی که از مدت‌ها پیش، محققان ارتباط بعضی بیماری‌های روحی، روانی یا حتی جسمی را با مشاغل خاص، اثبات کرده‌اند. در این میان، نوبت کاری یا مشاغل شیفتی و سخت، معمولا فشار و استرس بیشتری را به کارکنان این بخش‌ها وارد می‌کند و ممکن است باعث به وجود آمدن اختلال خواب، خستگی، تغییرات رفتاری و مشکلات گوارشی در فرد شود.