۰ نفر

اکبر ترکان: درخشش خوب کیش در اقتصاد کشور

۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۱۰
کد خبر: 189905
اکبر ترکان: درخشش خوب کیش در اقتصاد کشور

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت :جزیره کیش درخشش خوبی در اقتصاد کشور داشته است و باید این درخشش منجر به افزایش درآمد ساکنان به ویژه بومیان بشود و نتیجه نهایی توسعه این باشد که مردم در وضعیت بهتری زندگی کنند .

اکبر ترکان که شامگاه دوشنبه به جزیره کیش سفر کرده بود امروز سه شنبه ضمن افتتاح پارکینگ اسکله ماهیگیری از طرح های عمرانی، دردست اجرا و همچنین طرح توانمندسازی، بهسازی و نوسازی سفین قدیم بازدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی در حاشیه بازدید از طرح توانمند سازی ، بهسازی و نوسازی سفین قدیم در جمع خبرنگاران گفت : بازسازی این روستای قدیمی با تاکید بر حفظ هویت فرهنگی و معماری بومی صورت گرفته است تا جذابیت بیشتری برای گردشگران داشته باشد. 

ترکان هدف مسئولان منطقه آزاد کیش از بازسازی و اجرای این طرح را توانمند سازی مردم منطقه عنوان کرد و گفت: نکته مهم در توسعه بهبودی تراز زندگی مردم است.

* بهره برداری از اسکله 35 هزارتنی در دی ماه سال جاری 

بازدید از بندر و اسکله 35 هزار تنی یکی دیگر از طرح هایی بود که ترکان از آن بازدید و در جریان پیشرفت کار قرار گرفت .

وی گفت: این طرح نخستین پستی است که برای کشتی 35 هزار تنی فعالیت می کند که حدود 45 درصد کار پیشرفت داشته است که امیدواریم دی ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

مشاور رئیس جمهور افزود : توسعه بندر کیش به منظور پذیرش کشتی های اقیانوس پیما صورت می گیرد و با تکمیل این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا افزایش می یابد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با قدردانی از این فعالیت ارزشمند در جزیره کیش گفت: این منطقه توانسته با مهندسی؛ ارزش هزینه ساخت اسکله از 128 میلیارد تومان طرح را به 60 میلیارد تومان کاهش دهد و این یعنی 50 درصد صرفه جویی در هزینه.

وی افزود: این اقدام بدون هر گونه خللی و تغییر کارکرد اسکله تنها با اصلاح کارهای مهندسی انجام شده است .

مشاور رئیس جمهور به توانمندی بالای مهندسان کشور اشاره کرد و گفت : این توانایی به حدی است که می توانند بر روی طرح ها تاثیر زیادی داشته باشند که این ظرفیت در کیش به نمایش گذاشته شده است که می تواند الگویی برای طرح های بزرگ کشور باشد .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد : مهندسان می توانند با استفاده از روش مهندسی ارزش در کیش که قیمت ها را بهبود می بخشد طرح ها را اجرا کنند.

ترکان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این طرح شکوفایی بیشتری را در میان مردم شاهد باشیم . 

مشاور رئیس جمهور هم چنین با حضور در مصلای بزرگ کیش در جریان آخرین اقدامات برای تکمیل این طرح قرار گرفت.

در این بازدید مدیرعامل منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان و مدیران مشاور رئیس را همراهی کردند .