۰ نفر

در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری

طیب نیا از مجتمع کشت و صنعت لرستان بازدید کرد

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰
کد خبر: 188903
طیب نیا از مجتمع کشت و صنعت لرستان بازدید کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح روز پنجشنبه از بخش های مختلف مجتمع کشت و صنعت لرستان بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی طیب نیا روز پنجشنبه به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در لرستان که با حضور 200 سرمایه‌ گذار و 12 سفیر برگزار می شود وارد فرودگاه خرم آباد شد که قبل از حضور در این کنفرانس از مجتمع کشت و صنعت لرستان بازدید کرد.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، احیای این مجتمع عظیم را در دستور کار قرار داد و در نهایت با رایزنی های بسیار موفق به جذب سرمایه گذار چند میلیون دلاری شد که عملیات احیا و راه اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت لرستان با سرمایه گذاری اولیه 200میلیون دلاری بخش خصوصی آغاز شد.

مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال 1354 در حومه جنوبی خرم آباد با هدف پرورش دام و طیور تاسیس شد؛ این مجتمع دارای 250 سوله نگهداری دام و طیور است که هر سوله یک هزار راس دام در آن نگهداری می شود، به طوری که سالانه 250هزار راس دام و طیور در آن پروار می شود.

23 سیلوی فلزی 2 هزار تنی، چهار دستگاه انبار فلزی، چهار کارخانه خوراک دام و 66 استخر پرورش ماهی سردابی و گرم آبی از دیگر داشته های این مجتمع تولیدی است که ظرفیت اشتغالزایی یکهزارو 500 نفر به صورت مستقیم را دارد.

تا پیش از سال 66، صادرات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شد، همچنین علاوه بر تهیه گوشت قرمز و سفید چندین کارخانه کالباس و سوسیس در ردیف فرآورده های دامی در این مجتمع احداث شد که با تعطیلی مجتمع، این کارخانجات نیز به خارج از محدوده استان منتقل شدند.

با تمامی این ظرفیت ها، مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان در سال 1383 بنا بر تصمیم دولتمردان به بخش خصوصی واگذار شد اما بعد از این تصمیم گیری، کارگران اخراج شدند به این امید که بعد از واگذاری به بخش خصوصی و راه انداری، دوباره دعوت به کار شوند.

به دلیل ناکارآمدی مالکان بخش خصوصی این مجتمع، نه تنها کارگران اخراج شده جذب نشدند، بلکه هیچ نیروی کار جدیدی هم استخدام نشد و در نهایت ماشین آلات و ابزار کار و سوله ها و برخی از تجهیزات و موجودی های منقول و غیر منقول هم توسط مالکان خصوصی فروخته شد.

بهره برداری از پل جهادگران و دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان از دیگر برنامه های سفر وزیر امور اقتصاد و دارویی به استان لرستان است.