۰ نفر

ربیعی: عزم جدی دولت برای کاهش نرخ بیکاری

۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶
کد خبر: 187565
ربیعی: عزم جدی دولت برای کاهش نرخ بیکاری

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: رییس جمهور برنامه هایی برای سال 96 جهت دستیابی به حداقل کسر 0.8 درصد نرخ بیکاری دارد و دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور خواهد داشت.

 علی ربیعی در جمع خبرنگاران در بدو ورود به فرودگاه بین المللی کرمان گفت:  پیش بینی ما برای ورود به بازار کار در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است و در استان کرمان نیز با ظرفیت ها و قابلیتها در حال حاضر سرمایه گذاری های متعدد در حوزه معدن، فولاد، پتروشیمی در دست اجراست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به تصویب و ابلاغ سند اشتغال استان کرمان  طی دو ماه نخست سال جاری، بیان کرد: 50 هزار شغل در رسته های مختلف در این استان شکل خواهد گرفت. بیش از ده هزار شغل در حوزه گردشگری سهم استان کرمان است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به ظرفیت های گلخانه ای مدرن در استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه  می توان بخش عظیمی را در کنار بهره وری بالا و صرفه جویی آب مشغول به کار کرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، یکی دیگر از ظرفیت ها را گیاهان دارویی و آرایشی عنوان کرد و تصریح کرد: این امر در اولویت و دستور کار قرار دارد که می تواند 3500 شغل از این ناحیه ایجاد کند. همچنین برای تولید و فراوری پسته و خرما در استان کرمان باید صنایع جانبی، پیش بینی و در این خصوص برنامه ریزی شود.

ربیعی، میزان سرمایه گذاری در حال اجرای استان کرمان 25 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته 35 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده و سال های 96، 97 و 98 سال های شکوفایی و جهش استان کرمان خواهد بود. با تدبیر استاندار کرمان که در سطح ملی پیشرو است  و اقداماتی که در چند سال گذشته انجام گرفته، به زودی جشن حذف بیکاری را در استان برگزار خواهیم کرد.