۰ نفر

ابلاغ فعالیت‌های ویژه سازمان برنامه و بودجه به نوبخت

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۳۳
کد خبر: 187097
ابلاغ فعالیت‌های ویژه سازمان برنامه و بودجه به نوبخت

رییس جمهور پیرو بخشنامه‌ای به تمامی دستگاهها، در نامه جداگانه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه، فعالیتهای ویژه دارای اولویت و مدنظر خود را نیز در حوزه وظایف این سازمان، به وی ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور پیرو بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌ها و بسته‌های اجرایی جهت شتاب بخشیدن به تولید و اشتغال، در نامه جداگانه‌ای به محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، فعالیتهای ویژه دارای اولویت و مدنظر خود را نیز در حوزه وظایف این سازمان، به وی ابلاغ کرد.

این ابلاغیه در جهت اجرای شایسته، همه جانبه و جهادی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال "اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال" و در ادامه اقداماتی که تاکنون در حوزه ماموریت های سازمان برنامه و بودجه در جهت تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، صادر شده است.

متن نامه حجت الاسلام حسن روحانی خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدباقر نوبخت

معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

 پیرو ابلاغ بخشنامه شماره ۴۲۴۳ مورخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ موضوع ارائه برنامه ها و بسته های اجرایی پیشنهادی آن وزارت برای تداوم و ارتقاء کمی و کیفی فعالیتهای مرتبط با سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال" بدینوسیله فعالیتهای ویژه دارای اولویت و مدنظر اینجانب در حوزه وظایف آن سازمان را به شرح زیر ابلاغ می نماید. لازم است تدوین برنامه اجرایی این فعالیتها با اولویت در دستور کار قرار گیرد و نتیجه را در زمانهای تعیین شده به اینجانب ارائه فرمایید:

۱-  برنامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۶ با هدف ارائه مناسب خدمات و انجام سرمایه گذاریهای زیربنایی و حفظ توازن بودجه مبتنی بر ارقام قابل تحقق منابع و با اعلام اعتبارات قابل تخصیص به دستگاههای اجرایی، با همکاری وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، رییس کل محترم بانک مرکزی و مشاور محترم رییس جمهور در امور اقتصادی، ظرف مدت یک ماه از تاریخ این ابلاغ.

۲-  برنامه جامع صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش چشمگیر آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها با محوریت ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذار خارجی در صرفه جویی انرژی، با همکاری وزرای محترم نفت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، رییس کل محترم بانک مرکزی و رییس محترم سازمان حفاظت محیط زیست، ظرف مدت ۴ ماه از تاریخ این ابلاغ.

۳-  برنامه اجرایی تولید و اشتغال در هر یک از استانهای کشور با تعیین ماموریتهای محوری برای هر یک از استانها با همکاری وزیر محترم کشور و سایر وزرا، روسای سازمانها و دستگاههای اجرایی ذیربط، ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ این ابلاغ.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران»